סיאט, המותג הספרדי של קבוצת פולקסווגן, יצא בתקופה האחרונה במתקפת דגמים מאסיבית. אמנם בימים אלו קצת קשה לדבר על השקות חגיגיות והתנעת תהליכי מכירה, כאשר רבים ממפעלי הייצור באירופה סגרו את שעריהם באופן זמני, אך לאחר שיחלוף המשבר צפויה סיאט להעלות על הכביש לא מעט דגמים חדשים ומסקרנים - רובם צפויים גם להגיע לישראל. שנתחיל?
סיאט לאון
זהו כמובן הדגם המשמעותי ביותר של סיאט. הדור החדש של הלאון הקומפקטית מציג עיצוב מודרני מבעבר, גידול משמעותי באורך ובבסיס הגלגלים וגם תא נוסעים במראה נקי. היצע המנועים כולל את מנועי הטורבו-בנזין בנפח 1.0 ו-1.5 ליטרים, שזכו למערכת מיקרו-היברידית, ולצידם תוצע גם גרסת פלאג-אין הייבריד עם טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ והספק משולב של 204 כ"ס. כמו בעבר, גם גרסת סטיישן תהיה חלק מההיצע.
סיאט אטקה
פרטים מלאים טרם פורסמו, אבל אנחנו כבר יודעים לומר שבחודשים הקרובים צפויה להגיע מתיחת פנים לאטקה. מתמונות ריגול שרצות ברשת נראה שהשינויים בעיצוב של רכב הפנאי לא גדולים במיוחד, אך מנועי הטורבו-בנזין צפויים להתחזק עם יחידה מיקרו-היברידית 48 וולט.
צפייה בתוכן סיאט: הדגמים החדשים שבדרך
סיאט טראקו
רכב הפנאי הגדול, אחיו לפלטפורמה של סקודה קודיאק שכבר נבחן אצלנו בעבר, כבר היה אמור להגיע ארצה לפני מספר חודשים - אך קשיי תמחור ואתגרים נוספים דחו בינתיים את מועד ההשקה. בינתיים הספיקה סיאט להציג עבורו גרסת פלאג-אין הייבריד מסקרנת, בפעם הראשונה ברכב 7 מקומות עממי-אירופי, ואולי דווקא הבשורה הזו תסלול את דרכו לארצנו.
סיאט אל-בורןעל בסיס הפלטפורמה של פולקסווגן I.D3, הציגה סיאט בתערוכת ז'נבה הקודמת חשמלית קומקפטית משלה בשם אל-בורן. סוללת 62 קוט"ש מרשימה תספק טווח נסיעה של 420 קילומטרים, ואילו המנוע החשמלי אמור לייצר הספק של 204 כ"ס ולהאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 שניות בלבד. הייצור צפוי להתחיל בגרמניה בהמשך השנה הנוכחית.
קופרה לאון
חטיבת הספורט של סיאט, שבשנה שעברה הציגה דגם ראשון משלה (קופרה אטקה), תרחיב את פעילותה בשנה הקרובה עם גרסה קרבית במיוחד ללאון המשפחתית. גרסה היברידית-נטענת תספק 245 כ"ס ו-40.7 קג"מ, בעוד גרסת הטורבו המסורתית תוצע במספר וריאציות שונות: עם 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ בגרסת הבסיס, 300 כ"ס ו-40.7 קג"מ בבכירה ו-310 כ"ס בסטיישן שגם תציע הנעה כפולה. סדרת שיפורים בשלדה, במתלים ובאלקטרוניקה אמורה להבטיח התנהגות כביש מהנה במיוחד.
קופרה פורמנטור
רכב פנאי-קופה ספורטיבי חדש יתבסס על הקופרה לאון ויציג עיצוב דרמטי יותר, מבנה מוגבה ויחידות הנעה משני הקצוות של הקופרה לאון: יחידה היברידית נטענת עם 245 כ"ס או מנוע טורבו-בנזין עם 310 כ"ס והנעה כפולה.
קופרה טבסקאן
בשלב זה מוגדר הטבסקאן כרכב קונספט בלבד, אשר מבוסס על הפלטפורמה של סיאט אל-בורן (ע"ע) אך מציג עיצוב מוקצן בהרבה כיאה לדגם קונספט. לדגם שני מנועים חשמליים המותקנים על כל אחד מהסרנים, ומספקים יחד כ-300 כ"ס. סוללת 77 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה מרשים של 450 ק"מ ומסך מולטימדיה ענק בגודל 13 אינץ' אמור להשלים את החוויה בתא הנוסעים.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות