, אז ערכה סיאט את ההשקה העולמית של הרכב. היום, אחרי המתנה לא קצרה - שכבר אז אנשי היבואן הכינו אותה אלינו כשאמרו שהם נלחמים מול היצרן על המחיר - נחתה האטקה בישראל סוף סוף.
האמת? ההמתנה השתלמה. כי האטקה נוחת בישראל כשהוא נושא תג מחיר אטרקטיבי מאוד של 139,900 שקלים. מחיר ששם את גרסאות הבסיס של ספורטז', טוסון, קשקאי וקדג'אר על הכוונת.
האטקה מגיע לישראל כשהוא חמוש במנוע אחד - 1.4 ליטר טורבו בנזין עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ (מגבלת המומנט של תיבת ההילוכים) המשודך לתיבת DSG7 רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים.
בזכות העובדה
שהאטקה מבוסס על פלטפורמת ה-MQB קלת המשקל של קונצרן פולקסווגן, הוא שוקל רק 1.3 טון (ללא נהג), כך שהביצועים - כצפוי - לא רעים, עם 8.6 שניות ל-100 קמ"ש.
למרות נתוני ההספק המוכרים, מדובר במנוע חדש יחסית שכולל מערכת שמנתקת שני צילינדרים בזמן שיוט לטובת חסכון בדלק, שמצטרפת למערכת ה"עצור וסע" לדימום המנוע העצירות. לפי נתוני היצרן, צריכת הדלק היא 18.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
סיאט אטקה מגיעה לישראל בארבע רמות גימור.
גרסת סטייל הבסיסית כוללת בקרת שיוט, חישוקי 17 אינץ, חיישני תאורה וגשם, מערכת מולטימדיה עם מסך 5 אינץ' (מהקטנים בקטגוריה), פנסי לד אחוריים, חיישני חניה אחוריים עם תצוגה על מסך המולטימדיה ועוד. אבזור הבטיחות אמנם לא מקיף כמו ברכבים דוגמת קיה נירו או אפילו ספורטאז', אבל כולל התראת עייפות והתרעה על אי שמירת מרחק עם בלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות.
גרסת סטייל פלוס מוסיפה על אלה מסך מולטימדיה 8 אינץ', עוד שני רמקולים (8 בסך הכל), מערכת זיהוי קולי ומערכת ניטור שטחים מתים הכוללת גם התרעה על תנועה חוצה בזמן נסיעה לאחור עם בלימת חירום.
גרסת אקסלנס כוללת בנוסף פנסי לד מלאים מלפנים, חלון גג פנורמי, תאורת "קבלת פנים" עם הכיתוב "ATECA", בורר מצבי נהיגה, קישוריות Full Link לחיבור הטלפון למערכת המולטימדיה, כניסה והנעה ללא מפתח עם פתיחת תא מטען חשמלי, חישוקי 18 אינץ' ועוד.
אקסלנס פלוס מציעה גם מושב נהג חשמלי עם זכרונות, חימום מושבים קדמיים, חיישן לפתיחת תא המטען בהושטת רגל, מערכת שמע עם 9 רמקולים וסאב וופר, וחישוקי 19 אינץ'.
סיאט אטקה, המחירים:
סיאט אטקה 1.4 סטייל: 139,900 שקל
סיאט אטקה 1.4 סטייל פלוס: 145,900 שקל
סיאט אטקה 1.4 אקסלנס: 165,900 שקל
סיאט אטקה 1.4 אקסלנס פלוס: 187,900 שקל
לדגמי סיאט בישראל -
סיאט
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות