"את מה שעשה הספורטז' לקטגוריית המשפחתיות, אנחנו מתכוונים לעשות עם הארונה לסגמנט הסופר מיני", הצהירו אנשי סיאט במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר (ג'). הארונה, רכב הפנאי הקטן שמבוסס על האיביזה, ימכר בישראל ב-109,900 שקל - מחיר הגבוה ב-13,000 שקל בלבד מהגרסה המקבילה של האיביזה ונמוך בעשרות אלפי שקלים ממרבית המתחרים בקטגוריית הג'יפונים הקטנים.
אבל לפני הכל, תזכורת קצרה לגבי הרכב. מבחינת המימדים, הארונה רושם אורך של 413.8 ס"מ, ארוך בכ-8 ס"מ מהאיביזה ודומה מאוד לרנו קפצ'ור. מימד הגובה צמח בכ-10 ס"מ ביחס לאיביזה, זאת למרות שמרווח הגחון עלה רק בס"מ וחצי - משמע, עיקר התוספת היא לחלל הפנימי של הרכב, מה שמעניק מרווח פנימי משופר וגם תורם לתנוחת נהיגה גבוהה בכ-5 ס"מ. עם 154.3 ס"מ לגובה בסך הכל, סיאט ארונה יהיה נמוך ממתחריו הישירים.
נפח תא המטען עומד על 460 ליטרים כאשר מדף החלוקה נמצא ברף התחתון שלו.
המנועים של סיאט ארונה זהים לאלו של האיביזה. הגרסה העיקרית תצויד במנוע 1,000 סמ"ק טורבו בהספק של 115 כ"ס ועם מומנט של 20.3 קג"מ. תיבת ההילוכים היא DSG עם 7 הילוכים והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10 שניות בדיוק. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20 ק"מ לליטר בגרסה זו.
גרסה חזקה יותר מקבלת את מנוע ה-1.5 טורבו החדש של קבוצת פולקסווגן, עם 150 כ"ס ומומנט של 25.4 קג"מ. כאן תיבת ההילוכים היא ידנית בלבד, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.3 שניות. בשתי הגרסאות ההנעה היא קדמית בלבד.
רשימת האבזור עשירה יותר מזו של סיאט איביזה, כאשר גרסת "רפרנס" בסיסית לא מוצעת בארונה - וגרסת הכניסה היא גרסת ה"סטייל". זו כוללת בין היתר מסך מולטימדיה בגודל "8 עם קישוריות אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד עם קיפול חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה, מראה נגד סנוור וחישוקים קלים בקוטר "16. מבחינת הבטיחות מציעה הארונה בגרסה הזו מערכת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית - כמתחייב על פי חוק במכוניות ללא מערכת מקורית להתראת סטיה מנתיב.
גרסת ה-FR כוללת בנוסף גם בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה מאחור, שינויים קלים בעיצוב הפנימי והחיצוני, חישוקי "17, חבילת צביעה דו-גוונית, התראה על רכב בשטח מת במראות וניטור תנועה חוצה מאחור. חבילת ה-FR PRO, שבגרסת ה-1.5 ליטר נקראת FR EVO, כוללת בנוסף גם תאורת לד מלאה מלפנים, מערכת שמע משודרגת עם רמקולים של Beats, מושבי עור משולב אלקנטרה וחישוקי "18.
חבילה של צביעה דו-גוונית (עם גג בצבע שונה מצבע הרכב) תוצע גם בגרסת הסטייל בעלות נוספת של 2,500 שקל, ותינתן ללא עלות ל-300 כלי הרכב הראשונים שימכרו בתקופת ההשקה. כרגיל אצל סיאט, התוספת לכל צבע שאינו לבן תעלה סכום נוסף - 2,000 שקל במקרה זה.
סיאט ארונה - מחירים:
סיאט ארונה 1.0 אוט' סטייל תעלה 109,900 שקל
סיאט ארונה 1.0 אוט' FR תעלה 115,900 שקל
סיאט ארונה 1.0 אוט' FR PRO תעלה 128,900 שקל
סיאט ארונה 1.5 ידנית FR EVO תעלה 137,900 שקל
צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס, אמר: "בשנים האחרונות נשען המותג שלנו בעיקר על האיביזה. בשנה הקרובה התמהיל ישתנה, ויהיו למותג 4 דגמים מרכזיים. המטרה היא להתמקם עם הארונה בין 3-4 הדגמים המובילים בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, מיד אחרי שני הדגמים של סוזוקי. אנו צופים כי בקטגוריה הזו יחול גידול משמעותי".
לדגמי סיאט בישראל -
סיאט
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות