עד לפני 5 שנים, סיאט היתה מותג זניח שמכר בקושי 500 מכוניות בשנה. בתוך זמן קצר ביצעה סיאט קפיצת ענק, בעיקר בזכות האיביזה, עד שב-2012 נמכרו כמעט 6,000 סיאטים בישראל. בשנה האחרונה התרחב היצע הדגמים של סיאט באופן משמעותי, במהלך שהחל עם השקתה של סיאט מי הקטנטנה, המשיך למתיחת הפנים של האיביזה וההגעה של המיניוואן סיאט אלהמברה, והסתיים בחודשים האחרונים עם ההצטרפות של הטולדו והלאון לסגמנט המשפחתיות.
סיאט לאון החדשה, שתהיה קצרה מקודמתה אך מעט יותר מרווחת בזכות שיפור בבסיס הגלגלים, חולקת למעשה את הפלטפורמה עם פולקסווגן גולף וסקודה אוקטביה. גם היצע המנועים דומה, כך שמה שנותר ליבואן לעשות הוא בעצם לבנות פאזל של היצע הגרסאות ורשימות האבזור - וכך נראית כרגע תמונת המצב של הלאון: בבסיס ההיצע תעמוד גרסת ה-1.2 TSI הידנית, שתעלה 114,400 שקל. תיבה אוטומטית תעלה את המחיר ל-123,400 שקל, עבור הגרסה שתתפוס כנראה את עיקר המכירות. שתי הגרסאות האלו יוצעו ברמת הגימור Style, שתכלול מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, שליטה מההגה, חיבורי USB, AUX ו-SD, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג מאחור וחישוקים קלים. צריכת הדלק של גרסה זו תהיה הנמוכה ביותר בקטגוריית המשפחתיות (למעט מכוניות היברידיות) עם נתון של 20.8 ק"מ לליטר. התאוצה ל-100 קמ"ש תארוך 10.2 שניות.
בנוסף תוצע הלאון עם שני מנועים נוספים. גרסת ה-1.4 ליטר (122 כ"ס) תשווק בתצורת 3 דלתות ועם תיבה ידנית בלבד במחיר של 128,400 שקל, כאשר הביצועים ישתפרו עם תאוצה של 9.1 שניות ל-100 קמ"ש. גרסה מעניינת יותר תשווק עם מנוע בנפח 1.8 ליטר (180 כ"ס) ותאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 7.1 שניות. המחירים של המנוע הגדול יעמדו על 157,400 שקל לגרסת ה-3 דלתות או 159,400 ל-5 דלתות. שני המנועים הבכירים יצוידו באבזור עשיר יותר ברמת גימור שתיקרא FR, ותכלול 8 רמקולים, 8 כריות אוויר (ב-5 דל') וחישוקים מוגדלים. במסגרת מבצעי ההשקה יתווסף לרשימת האבזור גג שמש פנוראמי בגרסת הסטייל ופנסי לד עם חישוקי "18 בגרסת ה-FR.
גל מזור, מנהל חטיבת סיאט, ציין יעד מכירות של 1,000 מכוניות בשנה - כאשר כל המכוניות מיועדות לשוק הפרטי. במחצית הראשונה של 2014 יגיעו לישראל גם גרסאות הסטיישן והקופרה של סיאט לאון החדשה.
לדגמי סיאט בישראל -
סיאט
פורסם לראשונה ב- 16.09.13
למאמר זה התפרסמו 17 תגובות