סיטרואן הודיעה לקהל לקוחותיה כי תפסיק בקרוב לייצר את המיניוואן הותיק, שכיום מכונה בשם
סיטרואן גרנד C4 ספייסטורר. הייצור, שמתבצע במפעלי החברה בוויגו שבספרד, יעצר סופית בתחילת חודש יולי - אך היבואנית המקומית לובינסקי הודיעה כי הצטיידה בהזמנות ייצור שיספיקו עד לסוף השנה הנוכחית. גרסת 5 המושבים של המיניוואן ירדה מפס הייצור כבר בשנה שעברה.
בכך תמה תקופה של 28 שנים שבהן יצרה
סיטרואן מיניוואנים מסוגים שונים, שנמכרו ב-4.5 מיליון עותקים ברחבי העולם. המיניוואן הראשון של היצרנית הצרפתיה היה סיטרואן אווסיון, שיוצר כחלק משיתוף פעולה בין פיג'ו-סיטרואן לבין פיאט ולנצ'יה, שלושה עשורים לפני שהחברות התאחדו.
האווסיון הוחלפה ב-2002 בסיטרואן C8 שהיתה גם גדולה יותר, אך הלהיט האמיתי הראשון של סיטרואן בפלח המיניוואנים היתה כמובן הקסארה פיקאסו, שהושקה ב-1999 ונמכרה בשנה הראשונה ב-180,000 עותקים. עד להפסקת הייצור שלה ב-2012 יוצרו 1.76 מיליון יחידות, מה שהופך אותה למיניוואן הנמכר ביותר של סיטרואן בכל הזמנים.
ב-2006 הוצגה ה-C4 פיקאסו, שנמכרה בכמעט 900,000 יחידות בדור הראשון שלה, עד לשנת 2013. באותה השנה היא הוחלפה בדור השני, שבהמשך שינה את שמו מ-C4 פיקאסו ל"ספייס טורר" - ונמכר בסך הכל ב-732 אלף עותקים עד היום.
אחרי הפסקת הייצור של המיניוואן הקומפקטי, ובלי שיש באופק גרסה סיטרואנית לפיג'ו 5008, מובילי הנוסעים של היצרנית יהיו בגזרת המסחריות בלבד - שם תמשיך להציע סיטרואן את הברלינגו בגרסאות 5 ו-7 מושבים, ואת הג'מפי עם אופציה ל-9 מושבים. שניהם מוצעים גם בגרסאות חשמליות, שצפויות להגיע בקרוב לישראל.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות