אם ניקח בחשבון שמספר הילדים הממוצע במשפחה ישראלית הוא סביב 2.4, ושרוב המכונית המשפחתית ה"קלאסיות" אינן יכולות להכיל בנוחות חמישה נוסעים, נגיע למסקנה שיש בעיה עם הקונספט של מכונית "משפחתית". התוצאה המתבקשת, וגם מה שקורה בפועל, הוא מעבר חד לג'יפונים.
אבל יש עוד פתרון. אם מוכנים לוותר על ה"רושם" שמקבלים כשנוסעים ב"ג'יפ", אפשר לבחור במיניוואן חמישה מושבים, גרסה מקוצרת של המיניוואנים האירופאים הגדולים שמציעה את כל המרווח של ג'יפון - ולעיתים אפילו יותר, לצד שימושיות שמכוונת להסעת משפחה. באירופה הקטגוריה הזו נפוצה ולמרבית היצרניות ישנן מתחרות בסגמנט. בישראל מאידך, המצב שונה והקטגוריה הזו יבשה כמעט לחלוטין עם מספר מצומצם של מתחרות.
היום משיקה חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, את הפתרון שלה. סיטרואן C4 פיקאסו בגרסת חמישה מושבים, גרסה מקוצרת של גרסת שבעה המושבים (שנמכרת בחו"ל תחת השם גרנד C4 פיקאסו). מידותיו דומות למדי לאלו של הג'יפונים הקומפקטיים, עם אורך של 442.8 ס"מ, רוחב של 182.6 ס"מ ובסיס גלגלים ארוך ביחס לקטגוריה של 278.5 ס"מ. גם תא המטען לא קוטל קנים, עם נפח מכובד של 630 ליטר שגדל ל-1,851 ליטר אחרי קיפול המושבים האחוריים.
סיטרואן C4 פיקאסו. ממדים דומים לאלו של ג'יפון, רושם שונה בתכלית
ה-C4 פיקאסו ישווק בשלב זה בגרסה אחת בלבד, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המוכר של היצרנית שמפיק 165 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים, זהה לזו שבשאר הדגמים. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 17.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
סיטרואן C4 פיקאסו. גרסה אחת בלבד
גם היצע רמות הגימור יסתכם באחת - Comfort Pack, שמקבילה לגרסה הבסיסית של הגראנד פיקאסו. רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ', דיבורית בלוטות', שקעי USB ו-AUX, ושליטה מההגה, בלם יד חשמלי, הנעה ללא מפתח, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, עיגוני ISOFIX לשלושה מושבי בטיחות ועוד. בנוסף, תתקין לוביסנקי ב-C4 פיקאסו החדש גם מערכת מובילאיי שתהיה אחראית על הבטיחות האקטיבית.
סיטרואן C4 פיקאסו. מיניוואן שימושי או ג'יפון מעוצב? דילמה
באופן מסורתי מחירם של המיניוואנים חמישה מושבים היה נמוך רק במעט ממחיר הכניסה של ג'יפונים קומפקטיים עם מנועי 2.0 ליטר, כלומר כ140-150 אלף שקל. דבר שהיווה את החסם העיקרי לרכישתם. כך למשל נכון לרגע כתיבת שורות אלה, המתחרה האמיתי היחיד של ה-C4 פיקאסו, פולקסווגן גולף ספורטוואן, עולה 144,900 שקלים.
סיטרואן החליטה להוריד את רף המחיר ולהעמיד אותו על 139,900 שקל באופן רשמי, כאשר בתקופת ההשקה (שאורכה לא צוין) היא תמכור אותו ב-134,900 שקלים. מחיר קרוב למחירן של גרסאות מאובזרות של משפחתיות "קלאסיות" או לגרסאות הכניסה של הג'יפונים עם מנועי 1.6 ליטר. כך למעשה ממשיכה לובינסקי עם אסטרטגיית התמחור האגרסיבי של דגמיה, ומציעה לרוכשים עוד דילמה. לוותר על ג'יפון מרשים ומעוצב, תמורת רכב משפחתי מרווח, ושימושי. קרב הלב מול המוח, סיבוב נוסף.
לדגמי סיטרואן בישראל -
סיטרואן
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות