סיטרואן C5 היא נצר לשושלת מכוניות המנהלים של היצרן הצרפתי, שהחלה עוד הרבה לפני ה-DS המיתולגית - כאשר זו שנחשפה היום היא הדור השלישי הנושא את השם C5. הפעם לא מדובר במכונית סדאן, אלא בסוג של רכב פנאי-סטיישן בעיצוב ייחודי, ולכן הגיעה התוספת X לשם הדגם.
מקבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן בישראל, נמסר כי סיטרואן C5 X החדשה תגיע לישראל במהלך שנת 2022.
העיצוב החיצוני כולל לא מעט מאפיינים מדגם הקונספט CXperience. את החזית המחודדת פגשנו כבר במתיחת הפנים של ה-C3 הקטנה עם מבנה יחידות התאורה בצורת V (שוכב), כאשר הפרופיל וחלקה האחורי מזכיר את ה-C4 החדשה שנחשפה לפני כ-10 חודשים.
תוספת האות X רומזת למילה Cross באנגלית וזאת עקב תוספת גימורי שטח כגון בתי גלגלים וחצאיות קדמיות וצידיות בגימור שחור ואף מרווח גחון גבוה יותר ביחס למכוניות מנהלים אחרות.
מבפנים הקו המודרני נמשך עם מסך מולטימדיה צף, שילובי חומרים שונים ובדומה ל-C4 גם כאן תפעול בקרת האקלים זוכה לצאת ממסך המולטימדיה ומקבל תפעול פיזי נפרד.
בהשוואה לדור השני של סיטרואן C5 הדור החדש מציג צמיחה במרבית הכיוונים. אורכו עומד על 480.5 ס"מ (ארוך ב-2.6 ס"מ), רוחבו עומד על 186.5 ס"מ (רחב בחצי ס"מ), גובהו עומד על 148.5 ס"מ (גבוה ב-3.4 ס"מ) ואילו בסיס הגלגלים עומד על 278.5 ס"מ (קצר ב-3 ס"מ). תא המטען בנפח 545 ליטרים (גדול ב-106 ליטרים) ומגיע עד ל-1,640 ליטרים בקיפול מושבים.
יחידות הנעה
היצרנית לא מפרסמת מידע מלא אודות יחידות ההנעה, אך מדווחת כי ה-C5 X יציע יחידות הנעת בנזין קונבנציונאלית לצד גרסאות פלאג-אין הייבריד, האחרונות עם הספק של 225 כ"ס. לגרסה הנטענת יש גם טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ ואפשרות נסיעה חשמלית במהירות של עד 135 קמ"ש.
כמו ב-C5 איירקרוס, גם כאן ניתן לפגוש את המושבים בעלי מספר שכבות שונות של ספוגים לנוחות משופרת, וכן את מערך המתלים הפרוגרסיביים, כאשר לגרסאות הפלאג-אין הייבריד יש גם בורר מצבים המשפיע על תגובת הבולם.
אבזור ובטיחות
ברשימת האבזור של סיטרואן C5 X ניתן לפגוש פריטים כמו כגון לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ' עם תפעול קולי, קישורית אלחוטית לטלפון הנייד ומשטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית צבעונית, מצלמות 360 מעלות, כניסה והנעה ללא מפתח (ללא מגע) תאורת לד מלאה, תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע יד, 4 שקעי USB, חישוקי 19 אינץ' ועוד.
בתחום הבטיחות נמצא את המערכות המוכרות כיום כגון בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, כמו גם התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור.
פורסם לראשונה ב- 12.04.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות