להונדה היפנית לא חסר ניסיון במכוניות ספורטיביות (S2000, NSX, סיביק TYPE R) וגם בתחום ההיברידי היא נחשבת לאחת המובילות (סיוויק הייבריד, אינסייט). כעת משלבים בהונדה את שתי הגישות לתוך מכונית אחת חדשה [לעמוד הדגם בקטלוג - הונדה CRZ].
מכונית הספורט הירוקה מכונה הונדה CRZ, ומצוידת במנוע בנזין בנפח 1,500 סמ"ק מטכנולוגיית ה-V-TEC של היצרנית. בשיתוף פעולה מלא של מנוע הבנזין עם המנוע החשמלי יתקבלו 124 כוחות סוס - לא הרבה במונחים ספורטיביים. בכלל, עקב התבססותה של הCRZ על מכלולי הונדה אינסייט הגמלונית-משהו, לא היינו מצפים לחורכת אספלט קיצונית. ה-CRZ משודכת לתיבת הילוכים ידנית בעלת שש מהירויות, ופולטת 117 גרם פחמן דו חמצני לק"מ.
עד היום לא פגשנו מכוניות ספורט שמחבקות עצים, אלא בעיקר ספורטיביות שנכנסות בהם. עם זאת, המגמה החדשה תופסת תאוצה לאחרונה, כאשר גם טויוטה, מיצובישי וסיטרואן מתכננות דגמים דומים משלהן.
לישראל הגיעה ה-CRZ באמצע חודש מאי 2010. המחיר עומד על 155,000 ש"ח.