סקודה החלה את דרכה כחנות לתיקון אופניים כאשר האחים לורין וקלמנט ייסדו אותה בשנת 1895. בהמשך החלו לייצר אופניים בעצמם ואף אופנעים קלים, וב-1905 ייצרו את המכונית הראשונה שלהם. עקב משבר כלכלי שלאחר מלחמת העולם הראשונה חברו האחים לתעשיין אמיל סקודה, ומאז כאות הוקרה נקראות על שמם הגרסאות הבכירות של דגמי סקודה. בשנת 1994 עברה סקודה לבעלות קונצרן פולקסווגן וזכתה מאז לצמיחה משמעותית.
הכניסה לשוק ההודי החלה כבר השנה עם הצגתו של רכב הפנאי סקודה קושאק בעוד בשוק הרוסי הוצגה בשנה שעברה ראפיד חדשה המבוססת על הדור היוצא, אך עיצובה מזכיר את זה של הסקאלה האירופאית. התרחבות השיווק, כך לפי סקודה, תוביל לייצור של 1.5 מיליון רכבים בשנה.
סקודה תשקיע מעל 500 מיליון יורו בתהליכי השכלה והכשרה לעובדיה במטרה לטפח כוח אדם איכותי לעתיד החברה. כמו כן מציינת היצרנית כי עד 2030 אחת מכל 4 משרות בכירות בחברה תאויש על-ידי אישה.
יותר חשמל פחות זיהום
בסקודה מציינים כי גם השוק הביתי יזכה לעידוד במעבר לחשמל תוך יצירת מקומות עבודה חדשים (ייצור דגמים ורכיבים חשמליים יתבצע בשלושה מפעלים בצ'כיה) ובעשור הקרוב תציג היצרנית לכל הפחות 3 דגמים חשמליים חדשים לשיווק גלובלי. הדגמים החדשים ימוקמו מתחת לסקודה אניאק iV הן מבחינת המימדים והן מבחינת התמחור.
המטרה המוצהרת היא להגיע לנתח מכירות של דגמים חשמליים שיתפסו 50% עד 70% מכלל מכירות סקודה, כאשר מטרה נוספת עד שנת 2030 הינה הפחתה של 50% בזיהום האוויר של המותג לעומת 2020. כמו כן סקודה תפעל לתכנון מפעלים בעלי חתימה של 0% זיהום החל משנת 2030.
יעילות
סקודה ידועה בפרטי ה-Simply Clever שלה שהופכים את השימוש ברכב לקל ופשוט יותר (כגון מקום ייעודי למטריה, פח אשפה או פתח מילוי נוזל השמשות). בסקודה מעוניינים כעת להרחיב את ממשק המשתמש גם לעידן הדיגיטלי Simply Clever 2.0.
בסקודה מסבירים כי כל אדם יוכל לתפעל את הסקודה שלו או שירותים דיגיטליים שינתנו על-ידי היצרנית בקלות ובפשטות. כך למשל סקודה תשקיע באולמות מכירות וירטואליים שיספקו חוויה קנייה חדשנית במטרה שכל סקודה חמישית תימכר באופן מקוון עד לשנת 2025.
סקודה שואפת להגדלת רווחים (ROS) של 8% ומציינת כי אחד התהליכים שיתרמו לשיפור היעילות הוא מעבר לקו דגמים חשמלי שיסייע לייעל תהליכים שונים ב-40%.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות