אחרי תקופת המתנה ממושכת ולקוחות רבים שהביעו התעניינות, משיקה הבוקר (ג') סקודה את רכב הפנאי הגדול שלה - סקודה קודיאק. הקלף החזק של הקודיאק הוא גרסאות 7 המושבים, שיאפשרו לו להתחרות במיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל וקיה סורנטו - אך יהיו גם גרסאות 5 מושבים שיפנו ללקוחות של הונדה CRV ומאזדה CX5. המחירים - כמקובל בקטגוריה, פחות או יותר.
להשוואת נתונים: סקודה קודיאק - מיצובישי אאוטלנדר - ניסאן אקסטרייל
את סקודה קודיאק ניתן יהיה לרכוש עם 3 מנועים לבחירה. המנוע שיהיה הנפוץ ביותר הוא 1.4 ליטר טורבו, בהספק של 150 כ"ס המשודך לתיבת DSG כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. עם המנוע הזה מאיץ הקודיאק ל-100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות, ורושם צריכה ממוצעת של 15.8 ק"מ לליטר. תוצע גם גרסת הנעה כפולה עם המנוע הקטן, שמאפשרת יכולת שטח בסיסית אך פוגעת בביצועים ובצריכת הדלק.
המנוע החזק יותר יהיה בנפח 2.0 ליטר, גם הוא מוגדש טורבו, עם הספק של 180 כ"ס ותאוצה של 8.2 שניות ל-100 קמ"ש והנעה כפולה. לצידו ישווק מנוע דיזל בנפח זהה עם הספק של 150 כ"ס (10.3 שניות, 20 ק"מ לליטר). שני המנועים הללו יוצמדו לתיבת DSG חדשה עם 7 הילוכים ומצמדים רטובים. במנוע ה-2.0 ליטר בנזין ההנעה תהיה כפולה, ובדיזל - הנעה קדמית. בהמשך עשוי להצטרף להיצע גם מנוע דיזל בהספק 190 כ"ס.
רמות האבזור שתציע היבואנית יהיו עשירות במיוחד, עם דגש על היצע כמעט מלא של מערכות בטיחות. בגרסת ה"אמבישן" הבסיסית מציע הקודיאק מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, התראה על שמירת מרחחק עם בלימת חירום אוטונומית, התראה ותיקון סטיה מנתיב, התראת עייפות ו-7 כריות אוויר.
עוד בגרסת הבסיס יוצעו חישוקי "17 קלים, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה מאחור, שקע 230V ומערכת מולטימדיה עם מסך "8 ואפשרות לשיקוף מכשירי סמארטפון.
הגרסה הבאה מקבלת את השם "סטייל", והיא כוללת בנוסף גם מערכת לניטור רכב בשטח מת במראות, התראה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית ביציאה מחניות, תאורת לד מלאה, 9 כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס, תאורת לד פנימית בצבעים משתנים, ריפוד משולב עור, חישוקי "18, בחירת טמפרטורה נפרדת מאחור, מושב נהג חשמלי, דלת תא מטען חשמלית ומטען אלחוטי לסלולארי.
גרסת האקסלוסיב הבכירה תוצע עם כל אלו ובנוסף גם עם פתיחה של תא המטען בהושטת רגל, מערכת שמע משודרגת, גג שמש פנוראמי (יוצע בתשלום נפרד ביתר הגרסאות), מצלמת 360 מעלות, מערכת חניה אוטומטית, ריפודי עור וחישוקי "19.
סקודה קודיאק - מחירים (עם 7 מושבים):
סקודה קודיאק 1.4 טורבו-בנזין 150 כ"ס אמבישן 2X4 יעלה 179,990 שקל
סקודה קודיאק 1.4 טורבו-בנזין 150 כ"ס אמבישן 4X4 יעלה 194,990 שקל
סקודה קודיאק 1.4 טורבו-בנזין 150 כ"ס סטייל 2X4 יעלה 199,990 שקל
סקודה קודיאק 1.4 טורבו-בנזין 150 כ"ס סטייל 4X4 יעלה 214,990 שקל
סקודה קודיאק 2.0 טורבו-בנזין 180 כ"ס סטייל 4X4 יעלה 228,990 שקל
סקודה קודיאק 2.0 טורבו-בנזין 180 כ"ס אקסלוסיב 4X4 יעלה 244,990 שקל
סקודה קודיאק 2.0 טורבו-דיזל 150 כ"ס אמבישן 2X4 יעלה 199,990 שקל
סקודה קודיאק 2.0 טורבו-דיזל 150 כ"ס סטייל 2X4 יעלה 219,990 שקל
גרסאות 5 מושבים יהנו מהפחתה של 5,000 שקל.
כמו כן, במשלוח הראשון (כ-400 כלי רכב) יוצעו דגמים עם מערכות בטיחות חלקיות בהפחתות מחיר של 1,000 עד 2,000 שקל. בכל הגרסאות תוצע אופציה לוו גרירה נשלף, עם יכולת גרירה של עד 2.5 טון בעלות של 6,000 שקל.
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, ציין כי צפי המכירות עומד על 2,000 כלי רכב עד לסוף השנה - כאשר הביקוש עומד על בערך כפול מההיצע. לקראת שנה הבאה צפוי להגיע מלאי גדול יותר, ואז גם יושק האח הקטן של הקודיאק - סקודה קארוק.
לדגמי סקודה בישראל - סקודה
פורסם לראשונה ב- 13.06.17
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות