רכב הפנאי 7 מושבים של סקודה משווק בישראל מזה כ-4 שנים והפך במהרה לאחד הפופולריים שבהם. לאחרונה הגיעה לישראל מתיחת הפנים של סקודה קודיאק, 4 חודשים בלבד לאחר ההצגה הרשמית, כאשר היבואנית שדרגה את מפרט האבזור והבטיחות כבר מגרסת הבסיס, בהתאם גם מחירון הדגם התעדכן והתייקר בשיעורים של 6,500 ל-16,000 שקלים עליו דיווחנו בתחילת החודש. אז מה בעצם השתנה?
יחידות הנעה
סקודה קודיאק המחודש ישווק עם 4 יחידות כבעבר, שתיים בנזין ושתיים דיזל, כאשר כולן משודכות לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. נפחי המנועים וההספקים לא השתנו, אך דרגות הזיהום וצריכת הדלק עברו עדכון קל, גם ביחס לתחילת השנה, אז נכנסו לתוקפן תקנות הזיהום יורו 6.
מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים ובהספק של 150 כ"ס הציג טרום מתיחת הפנים צריכת דלק משולבת של 12.9 ק"מ לליטר ודרגת זיהום 14, כעת הצריכה המשולבת עומדת על 14.2-14.5 ק"מ לליטר ובדרגת זיהום 11 בגרסאות ה"ביזנס" וה"אמבישן", או 13.8 ק"מ לליטר ודרגת זיהום 12 בגרסת "סטייל". כמו כן ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בעשירית השנייה ועומדת על 9.8 שניות והמהירות המקסימלית עלתה ב-7 קמ"ש ל-205 קמ"ש.
מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 190 כ"ס עם הנעה כפולה הציג טרום מתיחת הפנים צריכת דלק משולבת של 11.1 ק"מ לליטר ודרגת זיהום 15. כעת צריכת הדלק עומדת על 11.7-12.0 ק"מ לליטר (בהתאם לרמת הגימור) ודרגת הזיהום היא 14. ההאצה ל-100 קמ"ש לא השתנתה ועומדת על 7.7 שניות בעוד המהירות המקסימלית עלתה ב-5 קמ"ש ל-215 קמ"ש מירביים.
מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטרים ובהספק של 150 כ"ס הציג צריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר ודרגת זיהום 10 ("אמבישן") או 17.2 ק"מ ודרגת זיהום 11 ("סטייל"), כאשר נתונים אלו נותרו זהים. ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בשתי עשיריות ועומדת על 9.8 שניות והמהירות המירבית עלתה ב-6 קמ"ש ועומדת על 204 קמ"ש.
מנוע הדיזל החזק בהספק של 200 כ"ס עם הנעה כפולה הציג צריכת דלק של 14.5 ק"מ לליטר ודרגת זיהום 14, כאשר נתון זה נותר זהה לרמת הגימור "סטייל", בעוד גרסת ה-L&K מציגה צריכת משולבת של 14.7 ק"מ לליטר ודרגת זיהום זהה. ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-0.8 שניות ועומדת על 7.8 שניות ואילו המהירות המירבית עלתה ב-7 קמ"ש ועומדת על 216 קמ"ש.
רמות גימור
כמו בעבר, גם הפעם יוצעו כמה רמות גימור, לצד הפסקת שיווק גרסת "אקזקיוטיב".
גרסת הכניסה Business מוסיפה למפרט הקודם תאורת לד מלאה, זאת לצד פריטים מוכרים כגון בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לאחור, חיישני גשם ותאורה, חישוקים קלים ובלם יד חשמלי. בתחום הבטיחות אין שינויים וישנה בלימת חירום אוטונומית (ללא זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי), תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
רמת הגימור Ambition המעודכנת מוסיפה על הקיים גם תאורת Matrix Led ומערכות בטיחות נוספות כגון התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום אוטונומית, שהיו קיימות עד כה רק מרמת הגימור "סטייל".
רמת הגימור Style מצוידת גם היא בתאורת מטריקס לד ומוסיפה לוח שעונים דיגיטלי שלא הוצע בעבר.
פרט לתוספות שצויינו לעיל, לא חל שינוי משמעותי ברמות הגימור Sportline ו-L&K.
סקודה קודיאק המחודש - מחירים:
1.5 ליטרים "ביזנס" יעלה 181,990 שקלים (התייקרות של 6,490 שקלים)
1.5 ליטרים "אמבישן" יעלה 195,990 שקלים (התייקרות של 11,000 שקלים)
1.5 ליטרים "סטייל" יעלה 215,990 שקלים (התייקרות של 9,490 שקלים)
2.0 ליטרים "סטייל" 4X4 יעלה 244,990 שקלים (התייקרות של 11,000 שקלים)
2.0 ליטרים L&K / "ספורטליין" 4X4 יעלו 271,990 שקלים (התייקרות של 10,000 שקלים כ"א)
2.0 ליטרים דיזל 150 כ"ס "אמבישן" יעלה 210,990 שקלים (התייקרות של 16,000 שקלים)
2.0 ליטרים דיזל 150 כ"ס "סטייל" יעלה 225,990 שקלים (התייקרות של 11,000 שקלים)
2.0 ליטרים דיזל 200 כ"ס 4X4 יעלה 250,990 שקלים (התייקרות של 13,000 שקלים)
2.0 ליטרים דיזל 200 כ"ס 4X4 יעלה 277,990 שקלים (התייקרות של 9,500 שקלים)
פורסם לראשונה ב- 16.08.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות