דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם מנוע אחורי: רנו טווינגו החדשה הוצגה

Getting your Trinity Audio player ready...


קצת יותר מ-20 שנה חלפו מאז הוצגה לעולם רנו טווינגו בפעם הראשונה, בתערוכת פריז של 1992. המכונית ההיא משכה המון תשומת לב, אך הדגם החדש צפוי להיות מסקרן הרבה יותר - בשל שימוש ייחודי במנוע המותקן מאחור, לראשונה מאז רנו 8 שיצורה הופסק ב-1973. רנו טווינגו החדשה, שנחשפה בימים אלו לקראת תערוכת הרכב של ז'נבה, היא תוצר של פיתוח משותף לרנו ולמרצדס. זו האחרונה תשתמש בפלטפורמה החדשה עבור הדור החדש של דגמי סמארט שיושק בהמשך.

רנו טווינגו
רנו טווינגו החדשה. עיצוב מקסים, תכנון ייחודי / צילומים: יצרן
רנו טווינגו החדשה תשתמש במנוע אחורי (ובהנעה אחורית, כמובן) על מנת ליצור חלל פנימי מרווח ליושבים ברכב תוך שמירה על מימדים חיצוניים קטנים. היצרנית לא מפרסמת עדיין את נתוני המידות של הרכב, אך מהתמונות ניתן לראות כי ארבעת הגלגלים ממוקמים כמעט בפינות הרכב - מה שמאפשר בסיס גלגלים גדול יחסית, ויצירת מרווח טוב לנוסעים. בהנחה והמנוע יותקן לפני הגלגלים האחוריים, גם חובבי הרכב צפויים ליהנות מהתנהגות כביש טובה (ואפילו מאפשרות לדריפטים).

לראשונה, תוצע הטווינגו עם 5 דלתות. כמו בקליאו החדשה, אלו יהיו דלתות "נסתרות" עם ידית פתיחה שמשתלבת במסגרת הדלת. עוד אלמנט שנלקח מהקליאו הוא העיצוב המודולרי, שיהיה ניתן להתאמה אישית על ידי הלקוח. עם זאת, הקליאו שומרת על מאפייני עיצוב ייחודיים ולא נראית כמו גרסה מוקטנת של הקליאו-קפצ'ור: פנסי החזית עגלגלים וחייכניים, ובחזית בולטים גם פנסי ה-LED העגולים. מן הצד יש לטווינגו מראה קופסתי וגבוה, ומאחור ניתן לזהות קשר מובהק לרנו 5 מסוף שנות ה-80.

רנו טווינגו

רנו לא מפרסמת פרטים אודות המנועים, אך שמועות מדווחות כי בטווינגו החדשה יותקן מנוע 3 צילינדרים בנפח 900 סמ"ק, עם מגדש טורבו. זהו אותו מנוע הקיים כיום בקליאו, שם הוא מייצר הספק של 90 כוחות סוס - נתון מרשים עבור מכונית מיני במימדיה של הטווינגו.

מחברת "קרסו", יבואנית רנו לישראל, נמסר כי יש כוונה לייבא את הטווינגו החדשה לישראל - אם כי עדיין אין תאריך משוער לתחילת השיווק.


לדגמי רנו בישראל - רנו

פורסם לראשונה ב- 17.02.14

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה