בקצרה:
- הדור החדש של מיני קופר חוזר למקורות
- כולל מסך גדול וייחודי ומצלמת סלפי
- חשיפה מלאה בספטמבר, אצלנו באמצע 2024
בתערוכת פרנקפורט, שתיערך בספטמבר הקרוב (5-10.9), תציג מיני את הדור הבא של קופר. והגיע הזמן, שכן אלו 10 שנים לאחר הצגת הדור הנוכחי. מהפכות גדולות אין אמנם, אלא בעיקר שיפור וליטוש המתכון הקיים. עם סביבת נהג שאפשר היום (ה') לחשוף, ומספקת רמז לבאות.
במפגש המצומצם שנערך בגרמניה, ניכר היה כי עיקר גאוותם של אנשי מיני נוגעת לסביבת הנהג. במרכז סיפון המחוונים ניצב בגאון מסך מגע עגול ודק, כמעט ללא שוליים (Frameless). מסך זה, כך מסבירים לי במיני, הוא המחווה העיצובית הכי גדולה למיני המקורית משנות ה-60. זו שסביבת הנהג שלה כללה מחוון אחד עגול במרכז, עם סוללת חמישה מתגים צנועה מתחת.
ואכן, מהתרשמות ראשונית היא נראית כמו נאמנה למקור, אולי הנאמנה ביותר שנראתה עד היום במיני המודרנית שזכתה לרנסנס בשנת 2000. המסך העגול, עם קצה תחתון שטוח, נראה כצף על פני סיפון המחוונים. עם סוללת חמישה מתגים מתחתיו כשסביבם מתגים נוספים הנראים כחלק מהדיפון.
אנשי מיני הגדילו לעשות ותכננו מבנה חלק ונקי, כמו במקור. עם פתחי אוורור שכלל לא היו במיני המקורית, וגם כאן הם פחות או יותר סמויים מהעין. פריט נוסף שלא היה במיני המקורית אך נדרש בימינו - תצוגה עילית, להקרנת נתונים רלוונטיים באופן בטיחותי לנהג.
המסך, כמקובל כיום, מרכז את מרבית הפעולות, כולל אלה של מערכת מיזוג האוויר. גודלו לא נמסר, אך הוא ללא ספק בעל מידות נדיבות שכן קוטרו 240 מ"מ. הוא נהנה מרזולוציה גבוהה במיוחד ומערכת הפעלה שכוללת, בין היתר, אווטארים, שירותי וידאו סטרימינג ומשחקים, לצד ניווט תלת-ממדי.
בחלק העליון של סביבת הנהג, על התקרה, מותקנת סוללת מתגים נוספת וכן מצלמה, המיועדת לסלפי ולשימוש בסנאפצ'ט. מעבר לכך, יש גלגל הגה חדש עם שני חישורים - עם "זרוע" שלישית שהיא רצועת בד מתוחה. יש גם תאורת אווירה, כולל הקרנת אנימציות על שטחי סיפון המחוונים הנרחבים.
לדברי מיני, הדור החדש יישען על פלטפורמת UKL עדכנית, עם הבדל בין פלטפורמת הגרסה החשמלית לבין זאת עם מנוע בעירה פנימית. מה עוד? מיני קופר החשמלית תיוצר בסין במפעל של גרייט-וול (אנשי מיני שללו כל קשר תכנוני לדגמי היצרנית הסינית), בעוד שגרסאות הבנזין יגיעו מאנגליה (אוקספורד).
איכות חומרים? לפחות בתחושה הראשונית, איכות החומרים גבוהה מבעבר. עם הפרדה ברורה בין אזורים שנמצאים בטווח העין והמגע ומרגישים טובים במיוחד, לבין חומרים פשוטים וזולים יותר באזורים סמויים מהעין.
מה אנחנו חושבים: ההמשכיות הרעיונית והעיצובית של דגמי מיני המודרניים ביחס למיני המקורית, הם אלו שהפכו את מיני לאחת המכוניות האהובות והמבוקשות בשוק. שמירה על תכנון בסיסי ועיצוב ייחודי, ממשיכים להנחות את אנשי מיני, שמרגישים אולי קצת פחות בנוח עם חדשנות. אבל אי אפשר בלי כיום, אם רוצים לשרוד. נותר רק לראות עד כמה הצליחו להעביר את החדשנות גם למלאכת הנהיגה.
הכתב היה אורח חברת מיני
פורסם לראשונה ב- 20.07.23
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות