פולקסווגן גולף הגיעה לישראל לאחר מתיחת פנים. המשפט הזה לא נאמר בעבר מעולם - למרות שהגולף נמצאת איתנו כבר כמה עשורים. מתיחות פנים הן עניין נפוץ במכוניות, אבל לא אצל הגולף. הפעם, בדור השביעי של המשפחתית האיקונית, בוחרת פולקסווגן לרענן את המכונית לפני הצגת דור חדש.
מבחינת העיצוב לא חלו שינויים משמעותיים: נוספו פנסי לד מאחור בלבד, גם הפגושים מלפנים ומאחור התחדשו עם עיצוב חדש ודומה יותר לזה של הגרסה החשמלית של הגולף. בתוך תא הנוסעים השינוי מעט יותר מוחשי. מערכת המולטימדיה הושקה בדור חדש, מסך ה-6.5 אינץ' גדל ל-8 אינץ' ונוספה תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. פיצ'רים מתקדמים יותר כמו זיהוי מחוות ידיים או לוח מחוונים וירטואלי לא יהיו זמינים בישראל.
גם בהיצע המנועים לא חלו שינויים, והגולף תמשיך להימכר עם צמד מנועי 1.4 ליטר, בהספקים של 125 ו-150 כ"ס. מנוע ה-1.5 ליטר החדש של החברה גם הוא נותר בחו"ל.
השינוי המשמעותי ביותר מבחינת הגולף הוא ההוספה של בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית. אך גם במקרה זה מפרט הבטיחות הישראלי רחוק מזה שמוצע באירופה, שם יכולים לקבל הלקוחות גם תיקון סטיה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת במראות, התראה על תנועה חוצה מאחור ועוד.
מתיחת הפנים מביאה איתה גם שינוי קל במחירים. גרסת הטרנדליין (125 כ"ס) התייקרה ב-2,000 שקלים ומחירה יעמוד על 131,900 שקלים. גרסת הקומפורטליין (150 כ"ס) הוזלה ב-1,000 שקלים ומחירה יעמוד על 143,900 שקלים.
עמית בן דוד, מנהל חטיבת פולקסווגן בצ'מפיון מוטורס: "הגולף החדשה לוקחת עוד צעד קדימה את הנוסחה המנצחת שהציג בארץ הדור השביעי של הרכב. לצד מנועים עוצמתיים בנפח 1.4 ליטר טורבו, התווספו מערכות נוחות ואבזור, כשמערכות הבטיחות מגיעות כעת כבר בגרסת הטרנדליין - כולל טכנולוגיית בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטונומית המוכרת מקטגוריות גבוהות יותר. לאור העובדה שהצלחנו אף לשמר מחיר אטרקטיבי אין לנו ספק כי הגולף מציעה את אחת התמורות הטובות והאיכותיות בשוק הרכב היום".
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות