כשנה וחצי לאחר שנחשף באירופה,
הדור החדש של פולקסווגן טיגואן מגיע סוף סוף לישראל. בניגוד למגמה האחרונה של קטגוריית הג'יפונים, הטיגואן החדש לא יתחרה בגרסאות הזולות של קיה ספורטז', פיג'ו 3008 ורנו קדג'אר, אלא יתחיל במחיר של 165 אלף שקלים - שיציב אותו מול מאזדה CX5 וטויוטה ראב 4, באגף היקר יותר של סגמנט הג'יפונים הקומפקטיים.
פולקסווגן טיגואן החדש , שמבוסס על פלטפורמת פולקסווגן גולף, מציג גידול כמעט בכל המימדים ביחס לדור הקודם. הוא יהיה בגודל כמעט זהה לזה של יונדאי טוסון וקיה ספורטז', ובמקביל גדול במעט מפיג'ו 3008 וסיאט אטקה, אך קטן מטויוטה ראב 4.
הטיגואן יוצע בישראל עם מנועי 1.4 ליטר ו-2.0 ליטר. המנוע הקטן מצויד בהנעה קדמית, מציע הספק של 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות ומציג נתון צריכת דלק של 16.3 ק"מ לליטר. בשונה ממרבית דגמי קבוצת פולקסווגן, הטיגואן בגרסה הזו לא ישווק עם תיבת ה-DSG הנפוצה בעלת 7 הילוכים, אלא עם גרסה אחרת שלה בעלת 6 הילוכים בלבד.
מנוע ה-2.0 ליטר מגיע עם הנעה כפולה ומייצר הספק של 180 כ"ס יחד עם מומנט של 32.6 קג"מ. כאן תיבת ההילוכים היא ה-DSG המוכרת עם 7 הילוכים, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות וצריכת הדלק היא 13.5 ק"מ לליטר. גם מרווח הגחון הוגבה מעט בגרסה הזו, וכך גם הגובה הכללי.
פולקסווגן טיגואן ישווק בישראל בשתי רמות גימור.
גרסת ה"טרנדליין" הבסיסית כוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מראה נגד סנוור, חיישן גשם, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 וחיבור לסמארטפונים של אפל, בקרת שיוט, מצלמת רוורס, חישוקי "17 קלים, מערכת התראה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית במהירות עירונים, התראת עייפות ובלם יד חשמלי.
גרסת ה"קומפורטליין" כוללת בנוסף גם לוח מחוונים דיגיטלי, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מערכת חניה אוטומטית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, חימום מושבים, עיסוי במושב הנהג, ריפוד עור משולב בד, חישוקי "18 ותאורת לד מלפנים.
פולקסווגן טיגואן - מחירים:
פולקסווגן טיגואן 1.4 טרנדליין - 164,900 שקל
פולקסווגן טיגואן 1.4 קומפורטליין - 189,900 שקל
פולקסווגן טיגואן 2.0 קומפורטליין - 209,900 שקל
להשוואת נתונים: פולקסווגן טיגואן מול סיאט אטקה ופיג'ו 3008
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות