פולקסווגן גולף תהייה המכונית הראשונה של היצרן שתעשה שימוש במנוע החדש. למנוע מערכת מיקרו-היברידית, 130 כ"ס וצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר
מאת: רן סגל
פורסם 21.03.18
פרשת הדיזלגייט שנחשפה בארה"ב הולידה צונאמי של פרשיות זיופי נתוני פליטת מזהמים ונתוני צריכת דלק בקרב לא מעט מיצרני הרכב - ובראשם קבוצת פולקסווגן. למרות שמנועי הדיזל היו ה"לחם והחמאה" של היצרנים האירופאים, אותה פרשה גרמה לכך שהדרישה למנועי דיזל פחתה ובנוסף נכנסו תקנות זיהום וצריכת דלק חדשות המדמות תנאי אמת ופוגעות במנועי הדיזל.
כעת פולקסווגן משיקה מנוע בנזין חדש וטוענת כי הוא חסכוני ומזהם פחות מכל מנוע דיזל, וגם מאפשר עלות ייצור נמוכה יותר. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל 4 צילינדרים המספק 130 כ"ס. למנוע מערכת תזמון שסתומים חדשה וכן הוא פועל ביחס דחיסה גבוה יותר ומשודך למגדש טורבו חדש, ולראשונה ברכבים עממיים עושה שימוש בגיאומטריית טורבינה משתנה המסוגלת לנתב עד 100% מגזי הפליטה לטובת שימוש במגדש הטורבו.
פולקסווגן טוענים לצריכת דלק העומדת על 20.8 ק"מ לליטר בתנאים משולבים. בתנאים עירוניים צריכת הדלק עומדת על 16.1 ק"מ לליטר ובתנאים בין-עירוניים הנתון עומד על 25 ק"מ לליטר מרשימים. צריכת הדלק הנמוכה מתאפשרת הודות לשילוב בין מספר אלמנטים: המנוע ישודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, לטובת ניצול יעיל של הכוח. בזמן שיוט במהירות של עד 130 קמ"ש וב-1400-4000 סל"ד, המנוע מסוגל לכבות 2 צילינדרים ובכך לסייע לחיסכון בדלק. בנוסף לכך למנוע ישנה יחידה חשמלית, מיקרו-היברידית, העושה שימוש בסוללת ליתיום-איון המסוגלת לדומם את הרכב כמעט לגמרי וליצור צריכת דלק של 250 ק"מ לליטר לפרקי זמן קצרים.
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות