בקצרה:
- פורד תציע גרסה אוטומטית לפומה ST
- עם פחות כוח מהגרסה הידנית
- לא צפוי להגיע לישראל
לא רק הולך ברגל. פורד מתקרבת להצגת פומה ST עם תיבת הילוכים אוטומטית, שתצטרף לגרסה הידנית של רכב הפנאי הקטן והמוערך. תיבת שבעה הילוכים עם מצמד כפול תשולב במנוע קטן יותר, בנפח ליטר עם 170 כ"ס. מנוע השלושה צילינדרים המוגדש, יחד עם מערכת היברידית קלה, יוצב בחרטום האוטומטית במקום ה-1.5 ליטר ששכן שם בגרסה עם תיבת שישה הילוכים ידנית. כך דלף בטעות מאתר פורד היווני.
נתוני ביצועים לא פורסמו, אך הזינוק ל-100 קמ"ש צפוי להיות איטי במעט מ-6.7 השניות של הגרסה ששווקה עד כה. הכוח ימשיך לעבור רק לגלגלים הקדמיים, אך לא ברור האם כמו בגרסה הבכירה יוצע בדגם הזה דיפרנציאל מוגבל החלקה.
מה עוד צריך לדעת: הפומה ST מבטיח גם יכולת דינמית גבוהה מהגרסה הרגילה הודות לשינויים במערך המיתלים, לרבות קורת מתח שונה מאחור, מוט מייצב מעובה מלפנים ובולמי זעזועים קשיחים יותר. גם ההגה שונה והוא מהיר ב-25%, הבלמים גדולים ב-17% (271-325 מ"מ לפנים-אחור) ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S.
מבחינה עיצובית נבדל ה-ST מהפומה הרגיל בפגוש קדמי אגרסיבי יותר, חישוקים שונים וצמד מפלטים לעומת בודד בדגם הרגיל. בתא הנוסעים יש הגה שונה עם כיתוב ST, תצוגת נתוני אקשן על לוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ומושבי רקארו קדמיים שמעניקים תמיכה טובה יותר.
מה אנחנו חושבים: באירופה ובצפון אמריקה זוכים דגמי ST מבית חטיבת הביצועים של פורד להצלחה אדירה. אצלנו לעומת זאת חלף בדיוק עשור חלף מאז נחתה כאן על ידי היבואנית הרשמית בפעם היחידה מכונית ביצועים, הפוקוס ST (דור קודם). ולמרות הפוטנציאל בפומה ST המשלב באופן ייחודי במותג ליבה בין קטגוריית פנאי לביצועים, וכעת עם תיבה אוטומטית, גם הוא לא ישנה את המצב. חבל.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות