מהרגע בו נחתה בארץ
פורד פיאסטה הנוכחית, היא התברגה מיד בצמרת קטגוריית הסופר מיני. לפני חצי שנה הגיעה גם גרסה ידנית ומוזלת שזכתה אף היא להצלחה נאה, אבל הגרסה האוטומטית של הפיאסטה הפכה מאז לפחות ופחות רלוונטית. לעומת המתחרות היא הייתה חלשה, מיושנת ובעיקר לא ממש חסכונית. בפורד קפצו על ההזדמנות וערכו מתיחת פנים כוללת לדגם, שתוצג רשמית בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה.
פורד פיאסטה החדשה. מזויות מסוימות היא נראית כמו פיאט גרנדה פונטו / צילומים: יצרןבצד העיצובי זוכה הפיאסטה לפנים אגרסיביות יותר סטייל אסטון מרטין, כמו שכבר ראינו בפוקוס ST וכמו שנראה בפורד מונדיאו שתגיע במהלך השנה. האם העיצוב האגרסיבי מתאים למכונית קטנה כמו הפיאסטה? בכך הדעות חלוקות, אך בטוח שיהיה קשה לפספס את הפיאסטה הבאה. בצד המכאני צפויים שינויים אך ספק אם את כולם נפגוש בישראל. המנוע החסכוני בהיצע יהיה מנוע בנפח 1.0 ליטר, מוגדש בנזין שאמור להציע הספק של 125 כוחות סוס ו-17.2 קג"מ. נתוני צריכת הדלק לדברי פורד צפויים להיות הטובים בקטגורייה למרות שעדיין לא פורסמו נתונים רשמיים, אך נזכיר כי המתחרות מציגות נתוני צריכת דלק רשמיים של כ-18.5 ק"מ לליטר בגרסאות האוטומטיות. המנוע השני צפוי להיות אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר. הפיאסטה תוצע עם תיבת ההילוכים "פאואר שיפט" הרובוטית כפולת המצמדים בעלת שישה יחסי העברה שמוכרת מהפוקוס החדשה, כאשר גם תיבה ידנית בעלת 5 הילוכים תישאר כאופציה.
בתחום הבידור תציע הפיאסטה את מערכת "MyFord Touch" עם מסך בגודל 6.5 אינצ', אך טרם ידוע אם המערכת תגיע לארץ. בנוסף יוצע מפתח חכם שיוכל להגביל את מהירות הנסיעה ועוצמת הווליום במערכת השמע, במידה והלקוחות מחליטים לא לסמוך על הילד שלהם. בפורד טוענים גם כי הפיאסטה צפויה להיות מהבטוחות בקבוצתה.
גרסת הסדאן של פורד פיאסטה. להיט ליסינג עתידי?במקביל לגרסת ה-5 דלתות מציגים בפורד גם גרסת סדאן 4 דלתות, אשר תיועד מן הסתם לציי הרכב. הסדאן מבוססת על מכונית התצוגה פורד "וורב" שהוצגה בתצוגות רכב רבות, אך למעט תמונות רשמיות עוד לא פורסמו נתונים מלאים על מימדיה של הסדאן. עם זאת, סביר להניח כי לפחות חלק מהשדרוגים להם זכתה גרסת ההצ'בק, ובהם מנועים, תיבות הילוכים ומערכות בידור, צפויים להגיע גם לגרסת הסדאן.
פיאסטה ST. הדבר האמיתיבפסגת ההיצע מציגה פורד את גרסת הביצועים של המכונית - פורד פיאסטה ST, הוט-האצ' שתתחרה בפיג'ו 208GTi, אופל קורסה OPC ורנו קליאו ספורט. גרסת הספורט החדשה של הפיאסטה, שכויילה על ידי חטיבות הביצועים של פורד באירופה וארה"ב, תוצע עם מנוע 1.6 מוגדש טורבו המוכר מפורד פוקוס אקו-בוסט ומוולוו S60. בפיאסטה ST ההספק יהיה מעט גבוה יותר מהרגיל ויעמוד על כ-200 כ"ס, כאשר נתון הקג"מ מרשים אף הוא ועומד על לא פחות מ-29.5 קג"מ. על מנת לחדד את התנהגות הכביש יחס ההעברה של ההגה קוצר והוא יהיה חד יותר, המרכב כולו הונמך ב-15 מ"מ וכיול המתלים הותאם לנהיגה דינאמית. כדי להשלים את ההופעה, פיאסטה ST תנעל חישוקים יחודיים בקוטר 17".
לדגמי פורד בישראל -
פורד פורסם לראשונה ב- 28.11.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות