בקצרה:
- פיאט מתחילה לשווק רכב מסחרי בגודל בינוני
- המפרט עשיר מזה של האח הצרפתי, המחיר נמוך יותר
- וגם: פיאט דובלו צפוי לחזור בקרוב
יבואנית פיאט החלה לשווק בישראל את הסקודו, רכב מסחרי בגודל בינוני שלמעשה זהה לחלוטין לסיטרואן ג'מפי - בדומה לטויוטה פרואייס. הסקודו ישווק בישראל בשלב זה בגרסה מסחרית סגורה, עם אופציה להתקנה מקומית של מושבים וחלונות. בחודשים הקרובים תצטרף גם גרסה עם מושבים מקוריים מהיצרן וכן גרסה חשמלית (שכבר משווקת אצל יבואנית סיטרואן). המחיר, שעומד על 250-260 אלף שקלים, נמוך ב-13 אלף שקלים לעומת הגרסאות המקבילות אצל סיטרואן.
בניגוד לג'מפי שמשווק בשלוש מידות אורך, פיאט סקודו יוצע בגרסת הביניים, עם אורך של 496 ס"מ ונפח העמסה של 5.3 קוב, או בגרסה הארוכה עם אורך של 531 ס"מ ונפח העמסה של 6.1 קוב. בעוד גרסת הביניים מציעה כושר העמסה של טון בודד וכושר גרירה של 2.1 טון, לגרסה הארוכה כושר העמסה עדיף ב-300 ק"ג, אך כושר גרירה נמוך יותר בפער זהה.
את שתי הגרסאות תשווק יבואנית פיאט עם מנוע הדיזל החזק בהיצע, בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 177 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים ולשתי הגרסאות נתון תאוצה של 9.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
מפרט האבזור של הסקודו כולל מסך מגע מקורי ("7) עם קישוריות סלולאר, מצלמת נסיעה לאחור ותצוגת "מבט על", לעומת מערכת בהתקנה מקומית במסחרי של סיטרואן. עוד כולל המפרט צמד דלתות הזזה, חיישני גשם וחניה, קיפול חשמלי למראות הצד ובקרת שיוט רגילה. מערכות בטיחות אקטיביות לא כלולות, ובמקומן ישנה מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
לסקודו יתרון על פני סיטרואן ג'מפי גם בשגרת האחזקה, עם מרווח טיפולים של 30 אלף ק"מ ואחריות של 5 שנים או 250 אלף ק"מ, לעומת מרווח טיפולים של 20 אלף ק"מ ואחריות של שלוש שנים ו-100 אלף ק"מ בסיטרואן.
אל הסקודו והדוקטו יצטרף בקרוב גם פיאט דובלו החדש, שיחזור לשוק המקומי אחרי מספר שנות היעדרות. גם הדובלו מבוסס על רכב מסחרי מבית פיג'ו-סיטרואן - הפעם הברלינגו - וגם הוא יגיע בשלב הראשון עם מנועי בעירה פנימית, כאשר גרסה חשמלית תצטרף במחצית השניה של השנה.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות