פיאט 500X הוצגה לראשונה בתערוכת פריז בשנת 2014 ומשנת 2016 היא מככבת באירופה בטבלת המכירות כאחת מחמשת הג'יפונים הקטנים הנמכרים ביותר. כעת, 4 שנים לאחר השקתה, חושפת פיאט מתיחת פנים לג'יפון הקטן והמעוצב ומדגישה את השיפור בתחומי הבטיחות ויחידות ההנעה. ה-500X המחודשת צפויה להגיע לישראל לקראת הרבעון הראשון של 2019.
מידות ועיצוב
מידותיה החיצוניות של פיאט 500X המחודשת לא השתנו, אך העיצוב המוצלח למדי עבר עדכון של אמצע החיים. העיצוב החיצוני כעת מזכיר אף יותר את פיאט 500, עם פנסי החזית החדשים המעוצבים בצורת הספרות 0 מהלוגו המוכר של סדרת ה-500. הפנסים האחוריים עוצבו מחדש עם משטח קטן בצבע הרכב במרכזם – ממש כמו ב-500 הקטנטנה. הפגושים הקדמיים והאחוריים עודכנו גם הם (בעוד גרסאות שונות של ה-500X כמו Cross ו-City Cross קיבלו פגושים שונים ומעוצבים ומוצעות בחו"ל גם עם הנעה כפולה).
ה-500X המעודכנת תוצע ב-14 צבעים שונים לבחירה וביניהם 3 צבעים חדשים; כחול "איטליה", ירוק "טכנו" וצבע לבן "פנינה" חדש בעל 3 שכבות. כמו כן המבחר כולל עוד 11 צבעים בעלי שמות בסטייל איטלקי – כחול "ג'ינס", כחול "ונציה", אפור "כסף", אפור "אופנה", שחור "קולנוע", אדום "תשוקה", אדום "אהבה", בז' "קפוצ'ינו", כחול "ג'ינס" (מט), ירוק "אלפים" (מט) ולבן "גלידה" (פסטל).
גם פנים הרכב התחדש בלוח מחוונים בעיצוב חדש לשעונים השונים ולמחשב הדרך בגודל 3.5 אינץ' שבמרכזו. בנוסף יש גם הגה חדש ושבע אפשרויות שונות להתאמה אישית של פנים הרכב.
פיאט מציינים כי ב-500X המועדכנת יוצעו מנועי 3 ו-4 צילינדרים חדשים לגמרי. המנועים בעלי טכנולוגיית "מולטי-אייר" חדשה בדור השלישי שלה, צורכים עד 20% פחות דלק, שקטים ב-20% לעומת המנועים הקודמים (בגרסאות הטורבו-דיזל) והם עומדים בתקינות זיהום האוויר החדשות "יורו 6D". המנועים החדשים ישווקו במקביל למנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר (110 כ"ס) ומנוע טורבו-דיזל בנפחי 1.3, 1.6, 2.0 ליטר, שכעת עומדים בתקני הזיהום החדשים.
המנוע הראשון בעל 3 צילינרים בנפח 1.0 ליטר. ההספק עומד על 120 כ"ס והמומנט על 19.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים.
המנוע השני מרובע צילינדרים בנפח 1.3 ליטר. ההספק עומד על 150 כ"ס והמומנט על 27.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים.
אבזור ובטיחות
מרבית האבזור מוכר מפיאט 500X הנוכחית כגון כניסה והנעה ללא מפתח, גג פנוראמי, מראה מרכזית נגד סנוור, תאורת יום לד, הגה מצופה עור, בלם יד חשמלי, מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ורזולוציית HD, קישוריות בלוטות', אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ושני שקעי USB. פנסי חזית בטכנולוגיית לד מלאה יוצעו כאופציה וחישוקים קלים בגודל 16 עד 18 אינץ'.
בתחום הבטיחות תציע פיאט כסטנדרט התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי (הפועלת בין 60 ל-180 קמ"ש). כאופציה תוצע התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, מצלמת רוורס, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, והתווספה גם מערכת זיהוי תמרורים הפועלת בשיתוף בקרת השיוט האדפטיבית (הפועלת ממהירות של 30 קמ"ש) ומאפשרת התאמת מהירות בלחיצת כפתור.
נותנת הרבה פחות ביותר יקר. במחיר שלה אפשר למצוא דגמים יותר משתלמים וגם יותר גדולים ומפנקים כמו הספורטאז' בגרסותיו החזקות שמאובזרות לא פחות למעשה פשוט עדיפות מהבחינה הזאת