בקצרה:
- פיג'ו מחדשת את רכב הפנאי הקטן
- טווח הנסיעה החשמלי חצה את רף 400 הקילומטרים
- גם גרסת הבנזין עברה שדרוג
פיג'ו 2008, רכב הפנאי הקטן של היצרנית הצרפתיה, עבר מתיחת פנים קלה הכוללת שינויים קלים בעיצוב, שדרוג לגרסה החשמלית וגם עדכון משמעותי לגרסת הבנזין - שתוצע מעתה עם מערכת היברידית קלה וגם עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. מהיבואנית נמסר כי שיווק מקומי מתוכנן ל-2024.
הגרסה החשמלית, שבאירופה מהווה כ-17% מסך מכירות הדגם, זכתה למנוע חזק יותר (156 כ"ס, 20+) וסוללות גדולות יותר (54 קוט"ש, 4+) המוסיפות כ-60 ק"מ לטווח הנסיעה שעומד כעת על 406 ק"מ. מערכת הטעינה המהירה נותרה ללא שינוי (100 קילוואט) ותאפשר מילוי מ-20% ל-80% בתוך כחצי שעה.
בנוסף תציע היצרנית את מנוע הבנזין מוגדש (שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר) עם מערכת היברידית קלה (48V) והספק של 136 כ"ס, לצד תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד חדשה והנעה קדמית כמובן. נתוני ביצועים לא פורסמו, אבל לדברי היצרנית מערכת ההנעה החדשה מצמצמת את צריכת הדלק ב-15%.
בחלק מהשווקים פיג'ו תמשיך להציע את מנועי הבנזין והדיזל מהדגם היוצא (130 כ"ס בשני המקרים) בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, אך לא ברור האם הם ימשיכו להיות חלק מההיצע המקומי.
כרגיל במתיחות פנים, העדכון העיצובי נוגע בעיקר לחרטום עם יחידות תאורה וסבכה שונים, אך גם לחישוקים עיצוב שונה. סביבת הנהג כוללת בכל הגרסאות מסך מגע גדול מבעבר ("10 לעומת "7) אבל לוח מחוונים דיגיטלי ("10) יוצע רק בגרסאות בכירות ויקרות יותר, בעוד גרסאות הבסיס ימשיכו להשתמש ביחידה אנלוגית שנתפסת כיום כבר כמיושנת. בוודאי ברכב חשמלי.
מערך הבטיחות נותר ללא שינוי – בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
פורסם לראשונה ב- 04.05.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות