פיג'ו חשפה היום את מתיחת הפנים של ה-3008 מהדור השני, אשר הוצג לראשונה במאי 2016 והפך לאחד מרבי המכר של היצרן הצרפתי. מתיחת הפנים מיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של פיג'ו אותה פגשנו לראשונה בפיג'ו 508. מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, נמסר כי פיג'ו 3008 המעודכן צפוי להגיע לישראל במהלך החציון הראשון של שנת 2021.
במסגרת מתיחת הפנים החזית הפכה אגרסיבית יותר. הפנסים הקדמיים, שכעת מציעים תאורת לד מלאה כסטנדרט, הפכו צרים יותר ומזכירים את אלו של ה-508, ולצידם יש תאורת יום לד בהשראת ניבי האריה. השבכה הקדמית מקבלת גימורים כסופים ומראה דינאמי הנמשך אל מתחת ליחידות התאורה, וכונסי האוויר (המדומים) גדולים יותר. בקצה מכסה המנוע נמצא את מספר הדגם.
מאחור יחידות התאורה עברו עיצוב מחדש וזכו לתאורת לד מלאה (כולל לאיתות) ועיצוב תלת מימדי בדומה לאלו של ה-2008 החדשה. כמו כן נוספו שני צבעי כחול חדשים.
מבפנים העיצוב המוצלח נשמר ברובו וכעת ישנו מסך מולטימדיה חדש בגודל 10 אינץ' (8 אינץ' טרום מתיחת הפנים). כמו כן יוצעו ריפודי חדשים כגון עור "נאפה" בצבע אדום וריפוד בד משולב אלקנטרה בגרסאות ה-GT וה-GT Pack. כן יוצעו גימורי עץ חדשים ומראה מרכזית ללא מסגרת.
אבזור ובטיחות
פרט למסך המולטימדיה בגודל 10 אינץ' ולוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' - פיג'ו 3008 המחודש יציע מעתה כמה חבילות אבזור (בנוסף לשלושת רמות הגימור). אחת מהן היא ה-Black Pack הכוללת גריל וסמל אריה בכרום כהה, תגיות GT בצבע שחור סאטן, צביעה שחורה למגן הגחון הקדמי ולגימור הניקל בפגוש האחורי, מוטות גגון מושחרים וחישוקים בגוון כהה.
את פנסי הערפל מחליפה טכנולוגיה חדשה של תאורת הלד הקדמית: כאשר מופעלים פנסי הערפל האחוריים, מופעלים במקביל אורות המעבר בעוצמה מוחלשת. גרסה ה-GT תציע תאורת לד עוקבת פנייה וחישוקי 19 אינץ' בעיצוב חדש. כל יחידות ההנעה מקבלות בורר מצבי נהיגה (חיסכון, רגיל, ספורט). ליושבים מאחור נוספו שני שקעי USB.
בתחום הבטיחות ימשיך ה-3008 המעודכן להציע בלימת חירום אוטונומית וכעת היא מזהה הולכי רגל ודו-גלגלי ביום ובלילה ממהירות של 5 ועד 140 קמ"ש. מערכת זיהוי התמרורים שודרגה גם היא וכוללת זיהוי תמרורי אין כניסה, כביש חד סטרי ותמרור עצור. נוספה גם אופציה למערכת ראיית לילה המזהה גם חיות עד למרחק של 250 מטרים, מערכת בקרת השיוט כוללת כעת פונקציית "עצור וסע" ואפשרות לבחור את מיקום הרכב בנתיב. זאת לצד המערכות המוכרות כגון התרעת סטייה מנתיב הכוללת היגוי אקטיבי, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת רכב בשטח מת הכוללת גם היא היגוי אקטיבי.
יחידות הנעה
פיג'ו 3008 שלאחר מתיחת הפנים תמשיך להציע את אותן יחידות ההנעה המוכרות: מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 או 1.6 ליטרים עם 130 כ"ס או 180 כ"ס בהתאמה, מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 130 כ"ס וגרסאות היברידיות נטענות בהספקים של 225 או 300 כ"ס, כשלאחרונה יש גם עם הנעה כפולה. לכל יחידות ההנעה תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
פורסם לראשונה ב- 01.09.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות