בספטמבר הקרוב תחשף בתערוכת פריז משפחתית בשם פיג'ו 301. המכונית החדשה, שתשווק במקביל לפיג'ו 308, תוגדר כ"מכונית גלובאלית" – הגדרה מנומסת לרכב עבור מדינות מתפתחות. מה צריכים אותם צרכנים מתפתחים שאי אפשר למצוא ב-308 המוכרת? התשובות הן: תא מטען נפרד (סדאן), מנועים ששואפים לחסכון במקום לביצועים וכמובן מחיר זול. ה-301 תנסה לענות על דרישות אלו בדיוק, וכבר בנובמבר-דצמבר 2012 תעלה על הכבישים המשובשים יותר של העולם באפריקה, מזרח אירופה וישראל.
פיג'ו 301. העיצוב לקוח מה-508, המנוע מה-208 / צילומים: יצרן
המנוע המעניין ביותר של פיג'ו 301 הוא יחידת בנזין בנפח 1.2 ליטר, 3 צילינדרים בלבד, והספק צנוע של 71 כוחות סוס. מנוע זה, שהושק לאחרונה עם פיג'ו 208, יוצע עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית. חובבי ה"ביצועים" יוכלו להשתדרג לגרסת ה-1.6 ליטר, 115 כ"ס, עם תיבה ידנית או אוטומטית - ככל הנראה ה-AL4 הוותיקה. גם מנוע הדיזל של פיג'ו פרטנר, 1.6 ליטר עם 92 כ"ס, יותאם ל-301 וישודך לגיר ידני בלבד. מבחינת העיצוב, ה-301 מקבלת את מדי פיג'ו החדשים שנתפרו במקור עבור ה-508.
בניגוד לרנו פלואנס, הצרפתיה הגלובאלית המתחרה, פיג'ו 301 אינה שחקת על קלף הגודל. היא נמתחת לאורך של 4.44 מטר ובנויה על בסיס גלגלים של 2.65 מטר. עם זאת, בפיג'ו מדברים על מרווח פנים "חסר תקדים" ותא מטען גדול מאוד בנפח 506 ליטר. רמת האבזור מכובדת יחסית וכוללת בקרת אקלים, חיבור USB ו-AUX, דיבורית בלוטות' וחיישני רוורס. דווקא אבזור הבטיחות מכוון למינימום ההכרחי עם ABS, ESP ו-"4 כריות אוויר או פחות".
תא הנוסעים מעוצב בפשטות אך פיג'ו מבטיחה "מרווח פנים חסר תקדים"
לא פחות משעמלו מהנדסי פיג'ו על תכנון הרכב, שברו את הראש אנשי השיווק של היצרנית כדי למצוא שם למכונית. כשלפני כמאה שנים פותחה מדיניות הספרות של פיג'ו, המייצגת את גודל הרכב (3 = משפחתית) וסדרו הכרונולוגי שלו (8 = דור שמיני), איש לא חשב מה יקרה ביום בו ימוצו כל הספרות. עם ההכרזה על ה-301 משיקה פיג'ו שיטת מספור חדשה. מעתה ישארו שמות הדגמים קבועים, כלומר, גם ה-308 הבאה תיקרא 308 (יש לציין שהשם 309 כבר "בוזבז" בשנות ה-90'). ה-1 של ה-301 מציינת שמדובר במכונית גלובאלית. יתכן שבעתיד יוצגו כלי רכב מוזלים שיישאו את השמות פיג'ו 201 ואפילו 501.
לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו
פורסם לראשונה ב- 24.05.12
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות