יבואנית פיג'ו בישראל, קבוצת לובינסקי, החלה בשיווק מתיחת הפנים לפיג'ו 308 האצ'בק שמצטרפת לגרסת הסטיישן מתוחת הפנים שהגיעה מוקדם יותר השנה. פיג'ו 308 עברה עדכון עיצובי אך החידושים המשמעותיים הם בתחום יחידות ההנעה ואבזור הבטיחות.
בנוסף ל-308 גם פיג'ו 108 עברה עדכון קל יחד עם האחיות סיטרואן C1 וטויוטה אייגו המחודשת שכבר נמכרת כאן.
ל-308 המחודשת פגוש קדמי בעיצוב חדש, אגרסיבי וזקוף יותר ובתוכו בתי פנסי ערפל ונורת איתות בעיצוב חדש. הגריל בולט וזקוף והסמל עבר ממכסה המנוע לגריל עצמו. גם מכסה המנוע קיבל קווי עיצוב חדשים. מאחור השינויים קלים עוד יותר, כאשר פתח התדלוק הפך מרובע (במקום עגול).
השינויים בתא הנוסעים מינוריים כמעט. ישנה ידית ההילוכים בעיצוב חדש עם תפעול אלקטרוני (כמו זו הקיימת ב-3008). מערכת המולטימדיה היא מהדור החדש, עם אופציה למערכת ה-Touch שמציעה קישוריות קבועות לרשת האינטרנט, ניווט, שירותי פוינטר מקס ועוד.
פיג'ו 308 המחודשת מביאה איתה לא רק שינויים עיצוביים אלא בעיקר שינויים בתחום יחידת ההנעה. מדובר אומנם במנוע טורבו-בנזין המוכר בנפח 1.2 ליטר ובהספק של 130 כ"ס, אך כעת הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים (במקום 6 בעבר). ההספק המירבי מגיע ב-5,500 סל"ד ו-23.5 קג"מ זמינים מ-1,750 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, לכדי מהירות מירבית העומדת על 205 קמ"ש. צריכת הדלק במסלול משולב עומדת על 18.5 ק"מ לליטר (בתקן WLTP).
יחידת ההנעה השנייה מוכרת מפיג'ו 3008 GT (או מ-DS7 קרוסבק) ומדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ובהספק של 177 כ"ס עם מומנט של 40.8 קג"מ הזמין מ-2,000 סל"ד. גם גרסת הדיזל החזקה משודכת לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות, לכדי מהירות מירבית של 225 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 22.7 ק"מ לליטר (בתקן WLTP) ומתברג לקבוצת זיהום 2.
אבזור ובטיחות
פיג'ו 308 המחודשת תשווק בשלב זה בשתי רמות גימור - פרימום ו-GT. ברמת הגימור פרימיום ישנו אבזור עשיר למדי הכולל כניסה והנעה ללא מפתח, הגה מצופה עור, בלם יד חשמלי, מערכת מולטימדיה בגודל 9.7 אינץ', שקעי USB מלפנים ומאחור, בקרת אקלים מפוצלת, גג פנוראמי (לא נפתח) עם וילון חשמלי, מנופי שליטה על תיבת ההילוכים מההגה, מראה פנימית נגד סנוור, חיישני גשם ותאורה, מראות צד מתקפלות חשמלית וחישוקים קלים בגודל 17 אינץ'.
בתחום הבטיחות ישנה מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית (זיהוי הולכי רגל 5-60 קמ"ש, רכב נייח 5-80 קמ"ש, רכב בתנועה 5-140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית (עד למצב עצירה), התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת רכב בשטח מת, זיהוי תמרורי תנועה, התרעת עייפות לנהג, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם מצלמת רוורס ומבט על ומערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב.
גרסת GT מוסיפה על כך גם מושבים בריפוד עור משולב אלקנטרה, מערכת ניווט תלת מימדית, תאורת לד מלאה, פנסי איתות דינאמיים, וחבילת עיצוב הכוללת דוושות בגימור אלומיניום, סופיות אגזוז, גריל קדמי וספי צד ספורטיביים וחישוקים קלים בגודל 18 אינץ'.
פיג'ו 308 - מחירים:
פיג'ו 308 טורבו-בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס ברמת גימור "פרימיום" תעלה 131,990 שקל.
פיג'ו 308 טורבו דיזל 2.0 ליטר 177 כ"ס ברמת גימור GT תעלה 179,990 שקל.
פיג'ו 108
בנוסף לפיג'ו 308 משיקה היבואנית גם את מתיחת הפנים של פיג'ו 108. מתיחת הפנים כוללת עדכון ליחידת ההנעה שכעת עומדת בתקני הזיהום החדשים. המנוע המעודכן בנפח 1.0 ליטר מספק כעת 72 כ"ס (69 כ"ס בעבר) והמומנט עומד על 9.5 קג"מ הזמינים מ-4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבה רובוטית חד מצמדית בעלת 5 הילוכים וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 23.8 ק"מ לליטר. גם דגם זה מתברג לקבוצת זיהום 2, במקום 3 בעבר.
כמו כן ה-108 המחודשת עברה שדרוג בתחום בידוד הרעשים וקיבלה תוספת אבזור כגון מראות מתכוונות חשמלית (בדגמי "טופ"), מערכת מולטימדיה חדשה ומערכות בטיחות מקוריות הכוללות התרעת התנגשות (עד למהירות של 140 קמ"ש) ובלימת חירום אוטונומית (עד למהירות של 80 קמ"ש), התרעת סטייה מנתיב, מצלמת נסיעה לאחור.
פיג'ו 108 תוצע ב-3 רמות אבזור: גרסת "אקטיב", גרסת "אקטיב טופ" הכוללת גג נפתח מתקפל וגרסת "אקטיב טופ ג'ינס" הכוללת גג נפתח מתקפל בצבע ג'ינס.
פיג'ו 108 - מחירים:
פיג'ו 108 ברמת גימור "אקטיב" תעלה 69,990 שקל.
פיג'ו 108 ברמת גימור "אקטיב טופ" תעלה 78,990 שקל.
פיג'ו 108 ברמת גימור "אקטיב טופ ג'ינס" תעלה 80,990 שקל.
לצפייה בכל דגמי פיג'ו בישראל
פורסם לראשונה ב- 23.12.18
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות