יבואנית פיג'ו בישראל, קבוצת לובינסקי, החלה בשיווק ה-308 GTi, רכב הספורט המשפחתי של היצרן. ה-308 נולדה בהמשך למסורת הספורטיבית של היצרן וזאת לאחר לא מעט שנים בהם חווינו בעיקר אכזבות בתחום, עד הגעתה של ה-208 GTi שהחלה בשינוי החיובי. ה-308 הושקה בעולם בשנת 2014 ושנתיים לאחר מכן הוצגה גרסת ה-GTi שתחילה שווקה בשתי גרסאות, עם 250 ו-270 כ"ס. ה-308 GTi הגיעה ארצה במרץ 2017 בגרסת 270 כ"ס ושווקה במחיר תחרותי של 189,900 שקל.
העיצוב החיצוני בדגם המחודש נוגע בעיקר לחזית הרכב, שבה בולט פגוש חדש עם עיצוב אגרסיבי יותר, גריל מושחר עם כיתוב PEUGEOT אדום ומכסה מנוע בעיצוב שונה. חדי העין יבחינו גם בפתח תדלוק מרובע במקום עגול. נוספה אפשרות צביעה חדשה,Coupe Franche, גם בכחול-שחור (בנוסף לאדום-שחור) ושאר העיצוב נותר זהה.
מבחינת האבזור ישנה מערכת הפעלה חדשה למולטימדיה, ולא חל שינוי משמעותי אחר ברכב - ובמקרה הזה מדובר בהודעה חיובית שכן מפרט האבזור היה עשיר מלכתחילה, והוא כולל מושבי באקט בשילוב עור ואלקנטרה עם עיסוי וכיוונון חשמלי לגב התחתון, חיישני גשם ואורות, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת LED מלאה ועוד.
החדשות החשובות באמת הן תוספת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות הכוללות בקרת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה ושליטה אוטומטית באורות הדרך והמעבר. בנוסף, מצלמת רוורס תוצע כסטנדרט.
המפרט הטכני נותר זהה לדגם המוחלף. ל-GTi מנוע 1.6 ליטר המספק 270 כ"ס ומומנט של 33.6 קג"מ, תיבת הילוכים ידנית בעל 6 הילוכים ודיפרנציאל מכני מוגבל החלקה מסוג Torsen. הבלמים, בגודל 380 מ"מ עם קליפר בעל 4 בוכנות, מאוכלסים בתוך ג'אנטים בגודל 19 אינץ'. ה-308 GTi מונמכת ב-11 מ"מ לעומת 308 סטנדרטית ונהנית ממשקל נמוך העומד על 1205 ק"ג התורם להתנהגות ולביצועים העומדים על 6 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 250 קמ"ש.
מאז השקתה של פיג'ו 308 GTi בחודש מרס 2017 נמכרו 18 יחידות (לעומת גולף GTI ממנה נמכרו 85 יחידות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה).
פיג'ו 308 GTi – מחירים:פיג'ו 308 GTi תעלה – 189,900 שקל
תוספת גג זכוכית פנורמי – 9,900 שקל
תוספת צביעת Coupe France תעלה – 10,000 שקל
תוספת גג זכוכית פנורמי וצבע לבן פנינה: 12,900 שקל
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו פורסם לראשונה ב- 16.10.17
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות