בסיאט מציינים כי חלק מקווי העיצוב בטאראקו מביאים לידי ביטוי את שפת העיצוב שתלווה את סיאט בשנים הקרובות. הטאראקו מבוסס על פלטפורמת MQB המשותפת לדגמים נוספים מבית קונצרן פולקסווגן. הפלטפורמה בטאראקו נהנית מבסיס גלגלים מוארך יותר.
בחזית מיד ניתן להבחין בגריל המודגש והקווים החדים, יחד עם בתי פנסי הערפל בצורת חץ שיוצרים חזית אגרסיבית - שלטעמנו קצת מזכירה את זו של יונדאי i30. מאחור הקווים האורכיים ויחידת התאורה המחודדת והמתחברת יוצרים מראה רחב, עם זיקה ברורה לקו הדגמים החדש של אודי. גם הפנים שופע קווים ארוכים המפצלים את חלקו העליון והתחתון של הדשבורד.
אורכו של סיאט טאראקו עומד על 473.5 ס"מ (כ-4 ס"מ יותר מסקודה קודיאק), גובהו עומד על 165.8 ס"מ (ס"מ וחצי פחות מהקודיאק) ותא המטען מציע נפח של 760 ליטר (כאשר השורה השלישית מקופלת). הטאראקו יציע שמונה צבעים לבחירה: ירוק "הסוואה", לבן "ראם", כסף "ריפלקס", כחול "אטלנטי", אפור "אינדיום" (יסוד כימי), בז' "טיטניום", שחור "עמוק" ואפור "אורנו".
מנוע וביצועים
סיאט טאראקו יציע מגוון של 4 מנועים, שניים בנזין ושניים דיזל. הראשון הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר המספק 150 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים והנעה קדמית. המנוע השני בנפח 2.0 ליטר המספק 190 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים והנעה כפולה.
מנועי הדיזל מציעים נפח אחד של 2.0 ליטר, אך בהספקים שונים של 150 ו-190 כ"ס. גרסת ה-150 כ"ס תציע אפשרות בחירה בין התיבה הידנית והנעה קדמית או התיבה הרובוטית והנעה כפולה. גרסת ה-190 כ"ס תשודך להנעה כפולה ולתיבה רובוטית בלבד. בהמשך תציע סיאט יחידות הנעה נוספות.
לסיאט טאראקו מערכת בולמים אדפטיביים המסייעים לשיפור הנוחות וההתנהגות. הבולמים נשלטים באמצעות בורר מצבי נהיגה בעל 6 אפשרויות, הכולל לדוגמה מצב ספורט ומצב שטח.
אבזור ובטיחות
האבזור בסיאט טראקו כולל לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה "צף" בגודל 8 אינץ' (לראשונה אי פעם בקבוצת פולקסווגן - למעט אודי), תאורת לד מלאה (גם בפנים הרכב) ותאורת איתות דינאמית.
בתחום הבטיחות נוכל למצוא כסטנדרט התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים) והתרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי. התרעת רכב בשטח מת, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים – כל אלו יוצעו כאופציה. לסיאט טאראקו גם מערכת זיהוי התהפכות המתריעה על מצב מסוכן ובמקרה הצורך תפתח את נעילת הדלתות, תכבה את המנוע ותיצור קשר עם מוקד חירום.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט בישראל, נמסר כי סיאט טאראקו צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019.
לדגמי סיאט בישראל - סיאט
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות