מכוניות יוקרה הן בטוחות יותר? "רנו אלופים בבטיחות"? ההנחות האלו אולי נכונות כשמדובר במכוניות נוסעים, אך כנראה שבקטגוריית המסחריות צריכות היצרניות להשקיע יותר בבטיחות. לאחר שבשנה שעברה אכזבה רנו טראפיק המסחרית עם ציון של 2 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופאי של איגוד EuroNCAP, ניגשה למבחנים המסחרית של מרצדס שמבוססת על רנו קנגו - וגרפה 3 כוכבים מתוך 5 אפשריים.
בסעיפי המבחן השונים זכה מרצדס סיטאן לציון של 74% בהגנה על מבוגרים, 69% בהגנה על ילדים, 56% בהגנה על הולכי הרגל ו-33% בסעיף מערכות הבטיחות. באופן מעניין, רנו קנגו שנבחנה בשנת 2008 זכתה ל-4 כוכבים, ואת הפער ניתן להסביר כנראה בהחמרת הסטנדרטים של איגוד הבטיחות האירופאי.
מרצדס סיטאן נחשף לפני כשנה, וזכה לכינוי "וואן אורבאני" במטרה ליצור בידול מהמסחריות העממיות. באירופה הוא משווק עם מגוון מנועי בנזין ודיזל, כאשר גולת הכותרת היא מרווח טיפולים של 40,000 ק"מ - מה שנועד לחסוך בעלויות האחזקה. היבואנית "כלמוביל" אמרה בעבר כי נבחנה האפשרות של הייבוא לישראל, אך עד לימים אלו לא החל השיווק בארץ.