בהמשך לתכנית האסטרטגית של קבוצת פולקסווגן שהוצגה בסוף 2017 והוותה בסיס להשגת יעדים לשנת 2030 - פרסמה פולקסווגן את תכניות הקבוצה להצגת לא פחות מ-70 דגמים חשמליים עד סוף שנת 2028 ושאיפה כי עד לשנת 2030 כל דגמי הקבוצה יוצעו עם הנעות חשמליות - לפחות גרסה חשמלית אחד לכל אחד מ-300 הדגמים של הקבוצה, שכוללת כמובן את פולקסווגן, אודי, סיאט, סקודה, פורשה, בנטלי ולמבורגיני.
תכנית זו עולה בקנה אחד עם אותה תכנית חומש שכן כבר אז הצהירה הקבוצה כי תשקיע יותר מ-34 מיליארד יורו במחקר ופיתוח כאשר חלק הארי יוקצה לטובת צמצום פליטת מזהמים, הנעות חשמליות והיברידיות, אנרגיה מתחדשת ובמקביל גם יצאה למכרז רכישת סוללות בעלות של יותר מ-50 מיליארד יורו.
פולקסווגן החלה בשנה החולפת בהסבת המפעל העיר צויקאו (בו מיוצרת כיום הגולף) לשימוש בפלטפורת MEB המשמשת את הרכבים החשמליים וההיברידיים ואת דגמי ID – תת המותג החשמלי של פולקסווגן. בהמשך ייצור הגולף יעבור למפעל אחר ומפעל זו יוקצה לייצור רכבים חשמליים ועם התקדמות התכנית מפעל נוסף יעבור הסבה.
קבוצת פולקסווגן מציינת כי תחילה תכננו להשיק 50 דגמים, אך התכנית משיגה את היעדים ואף ישנה דרישה להנעות חלופיות ולכן הציבו יעד של 70 דגמים חשמליים. כתוצאה מכך כמות הרכבים החשמליים שתיוצר בעשור הקרוב צמחה מ-15 ל-22 מיליון. כמו כן המטרה היא להפחית את חתימת פליטת גזי פחמן דו-חמצני ב-30% עד שנת 2025. בנוסף פולקסווגן גם תצמצם את פליטת המזהמים במפעליה השונים - כך למשל תעבור מתחנות כוח פחמיות לגז ותצמצם 50% מפליטת הפחמן הדו-חמצני לעומת 2010.
הדגם החשמלי הראשון בייצור סדרתי הוא אודי e-tron ובהמשך תצטרף פורשה טייקן. בנוסף אליהם מתוכננים גם דגמים חשמליים ועממיים שיתבססו על דגמי הקונספט מהשנים האחרונות כדוגמת פולקסווגן ID. Crozz, סיאט el-born, סקודה Vision E, פולקסווגן ID. Buzz ו-ID. Vizzion.
כדי לתמוך במתקפת הדגמים החשמליים של פולקסווגן נחתמו עסקאות עם חברות כגון LG וסמסונג לאספקת הסוללות לרכבים. בהמשך תפתח פולקסווגן סוללות בטכנולוגיה חדשה בסיוע חברת QuantumScape. עד סוף השנה הבאה פולקסווגן תפרוס באירופה כ-400 עמדות טעינה מהירה. 100 מתוכן יוצבו בגרמניה שתהנה מיחס של עמדת טעינה לכל 120 ק"מ.
לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות