בשני הדורות הראשונים של קדילאק CTS היא מוצבה בין משפחתיות הפרמיום הגדולות (מרצדס C קלאס) למכוניות הסאלון (ב.מ.וו סדרה 5). הדור החדש של ה-CTS כבר לא מנסה לרקוד על שתי החתונות. ה-CTS מכוונת באופן ישיר לקטגוריית הסאלון ולפחות מבחינת המנועים והמימדים היא נמצאת בדיוק שם. ה-CTS היא הארוכה בקבוצה (496.6 ס"מ), 5 ס"מ יותר מאודי A6 השנייה באורכה. מנוע ה-2.0 טורבו בנזין של גרסת הבסיס מציע 272 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד והוא החזק ממנועי ה-2.0 ליטר בקבוצה (הספק של 180-184 כ"ס בגרסאות הפתיחה של המתחרות). בחו"ל משווקת ה-CTS עם מנועים נוספים, בנזין בנפח 3.6 ליטר אטמוספרי המספק 321 כ"ס ומנוע בנפח זהה אך עם מגדש כפול המספק לא פחות מ-420 כ"ס.
קדילאק CTS החדשה. תנסה להתחרות במכוניות היוקרה מגרמניה / צילומים: יצרןרשימת האבזור של ה-CTS עשירה למדי. בין היתר ניתן למצוא ברכב שני מסכי מידע. הראשון הינו חלק ממערכת המולטימדיה CUE של קדילאק, בגודל 8 אינצ' ועם טכנולוגיית מולטי-טאצ', ממש כמו בסמארטפון שלכם. מסך שני בגודל 5.7" נמצא בלוח המחוונים. בגרסה המאובזרת ביותר הוא מוחלף במסך ענק בגודל 12.3".
קדילאק CTS תשווק בישראל בשתי גרסאות אבזור. גרסת ה-Luxury הבסיסית מוצעת עם מערך בטיחות מרשים הכולל 10 כריות אוויר וחיישני לחץ אוויר, וכן מערכות התראה מפני התנגשות חזיתית, התראה על סטייה מנתיב, זיהוי שטח מת בצד הרכב ומערכת המנטרת תנועה מאחורי הרכב בנסיעה לאחור. בתחום הנוחות והפנאי מספקת גרסת הבסיס דיבורית בלוטות', 13 רמקולים של BOSE, חיבורים לנגני שמע, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח והנעה מרחוק. בגרסת ה-Premium המאובזרת יש בנוסף תצוגה עילית, וילונות חשמליים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מושב נהג חשמלי עם 20 כוונונים שונים (12 בגרסת הבסיס), מושבים אחוריים מחוממים (רק בקדמיים בבסיסית) ועוד אי אלו דברים שבטח שכחנו. מחיר הגרסה הבסיסית עומד על 359,900 ש"ח (נמוך בכ-35 אלף מהמתחרות מגרמניה) והתוספת עבור גרסת האבזור הגבוהה עומדת על 30,000 ש"ח.
בקדילאק מספרים על שיפור ניכר במכירות ב-2013 (22% בישראל ו-30% בעולם) וצופים עתיד ורוד גם בשנת 2014. כדי לסייע למותג בארץ לשפר משמעותית את היעדים, העומדים על 400 כלי רכב ב-2014, הגיעה ארצה גרסה מוזלת של קדילאק SRX. גרסה זו מוצעת עם הנעה קדמית בלבד אך מחירה מתחיל ב-279,900 מפתיעים מאוד ביחס לאבזור ולגודל הרכב. האם קדילאק יצליחו לבצע את הקפיצה קדימה? שאלה מעניינת, אך אין ספק שהיצע הרכבים שלהם עשיר ואטרקטיבי ביחס להיצע שעמד באולם התצוגה בהרצליה לפני 12 חודשים.
לדגמי קדילאק בישראל -
קדילאק
פורסם לראשונה ב- 09.01.14
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות