בחודש שעבר פרסמה יונדאי את התכנית האסטרטגית שלה ואילו כעת החברה האחות מפרסמת גם היא את התכניות שלה לחמש השנים הקרובות, כאשר הדגשים העיקריים הם המעבר מחברה המתבססת על מנועי בעירה פנימית להנעות חשמל וחידושים בתחום הניידות.
הרכב החשמלי והאוטונומי
קיה מתכננת להציג 11 דגמים חשמליים עד 2025, במטרה להגיע לנתח שוק של 6.6% מסך הרכבים החשמליים בעולם. הרכב החשמלי הייעודי הראשון יוצג כבר בשנה הבאה ומיד לאחריו יוצגו רכבים משפחתיים ומיניוואנים חשמליים. במקביל תציע קיה הנעות מחושמלות לדגמים קיימים.
הדגם החשמלי יבנה על-בסיס פלטפורמה חשמלית שתוכננה באופן ייחודי. הדגם הראשון יהיה בעיצוב קרוסאובר עם קריצה לתחום הספורטיבי. בקיה מבטיחים שמדובר באחת מיחידות ההנעה החשמליות המובילות בעולם והיא תציע טווח נסיעה של 500 ק"מ יחד עם זמן טעינה מהירה של מתחת ל-20 דקות.
הדגמים החדשים צפויים לסייע לקיה להשיג מטרה נוספת, עמידה ביעד של 25% רכבים בעלי הנעות מתקדמות (היברידי, פלאג-אין וחשמלי) מסך כל מכירות קיה בעולם עד 2025 - מדובר בכחצי מיליון רכבים חשמליים ומיליון רכבים עם הנעות מתקדמות.
בתחום הרכב האוטונומי וכחלק מקבוצת יונדאי, הצטרפה קיה למיזם משותף עם חברת Aptiv המתמחה בטכנולוגית נהיגה אוטונומית. מיזם זה יסייע לקיה להגיע לרכבים אוטונומיים בדרגה 4 ו-5 (אוטונומיות מלאה). היצרנית הקוריאנית תפתח גם מוניות אוטונומיות ורכבי שילוח קטנטנים. היעד שהוצב הוא סיום פיתוח הפלטפורמה האוטונומית עד שנת 2022, תחילת ניסויים בשנת 2023 ותחילת ייצור רכב אוטונומי מלא באמצע שנת 2024.
שירותי ניידות ותחבורה שיתופית
ענף נוסף בו מתכוונת קיה להשקיע הוא PBV - Purpose-Built Vehicles המוכוון לפתרונות תחבורה שיתופיים וידידותיים לסביבה (חשמליים ואוטונומיים בטווח הארוך) השמים דגש על הנוסעים ברכב. כך תציע קיה רכבים המותאמים לאופי זה של נסיעה לטובת שיפור התעבורה בערים וצמצום הזיהום. תחילה תציע אפשרויות התאמה לדגמי הנירו והסול החשמליים, אך בהמשך תפתח גם רכבים ייעודים. הגידול בתחום ה-PBV עומד על כ-5% בלבד, אך הצפי הוא לגידול של 25% עד שנת 2030.
בנוסף תקים קיה מרכזי ניידות ייעודיים – היא תעשה זאת בערים בעלות תקנות זיהום מחמירות המעודדות שימוש ברכבים חשמלים, שם תציע את שירותי הניידות החדשים שלה. מרכז שכזה יכלול עמדות טעינה ואפשרות לעבור מרכב בעירה פנימית לרכב חשמלי על-מנת להיכנס לערים שאוסרות כניסת רכבים מזהמים.
הכניסה לתחום שירותי ניידות מביאה את קיה לבחון בנוסף גם מודלי רווח חדשים כמו שירותי לוגיסטיקה, אחזקת הרכבים, ליסינג, השכרת סוללות ומחזור סוללות, תשתיות ועמדות טעינה במהירות גבוהה.
***
על-מנת לעמוד ביעדים אלו תשקיע קיה סך של 25 מיליארד דולר בפיתוח פלטפורמות חשמליות, ותשאף להגברת הרווחיות על-בסיס שיפור קו המוצרים הנוכחי - הצגת סורנטו וספורטז' חדשים בטווח השנתיים-שלוש הקרובות וצמיחת תמהיל ה-SUV מ-50% ל-60% עד 2022, הובלת תחום החשמל בשווקים מפותחים, השקעה במנועי בעירה פנימית ודריסת רגל של מכוניות חשמליות בשווקים מתפתחים. בנוסף שואפת קיה לרווח תפעולי של 6% ותשואה על ההון של 10.6%.
לדגמי קיה בישראל - קיה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות