קיה סלטוס, רכב פנאי קומפקטי חדש, מתחיל בימים אלו להימכר בישראל ומשלים היצע של 5 רכבי פנאי שמשווקת קיה במחירים שבין 105,000 ל-145,000 שקלים: קיה סטוניק, קיה אקסיד, קיה נירו, קיה סלטוס וקיה ספורטז'. ישראל נכון להיום היא השוק היחיד בעולם שבו ימכרו האקסיד והסלטוס זה לצד זה, שכן היצרנית מייעדת את האקסיד לשווקי אירופה ואת הסלטוס לשווקים בארה"ב ובאסיה. בשל כך ישווק הסלטוס בישראל בתקינה אמריקאית.
המימדים של קיה סלטוס ממקמים אותו בקצה העליון של סגמנט רכבי הפנאי הקטנים, או ברף התחתון של רכבי הפנאי הקומפקטיים: עם אורך של 437 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ, גובה של 163 ס"מ ובסיס גלגלים של 263 ס"מ, הוא קצר במעט מסקודה קארוק וניסאן קשקאי, וארוך ממיצובישי ASX.
קיה סלטוס ישווק בשלב זה עם יחידת הנעה אחת בלבד. מדובר במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 149 כ"ס ומומנט של 18.3 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רציפה וההנעה היא קדמית. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.6 שנות והמהירות המירבית עומדת על 190 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, עומדת על 13.1 ק"מ לליטר. הנתונים נמדדו בתקינה אמריקאית, כך שהם קרובים לנתוני האמת.
הסלטוס ימכר בשתי רמות גימור. גרסת האורבן כוללת מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועם אפליקציית וייז מובנית, חישוקי "17 קלים, בקרת שיוט רגילה, מראות עם קיפול חשמלי, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס, חימום למושבים הקדמיים, בורר מצבי נהיגה וצביעה דו-גוונית.
גרסת ה-EX מגדילה את המסך ל-10.25 אינץ' ומוסיפה גם ריפוד בד משולב עור, כניסה והנעה ללא מפתח, הנעה בשלט רחוק, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור, שקעי USB לטעינה במושבים האחוריים ובלם יד חשמלי.
היצע אביזרי הבטיחות זהה בשתי הגרסאות וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.
קיה סלטוס - מחירים:
קיה סלטוס 2.0 אורבן יעלה 133,900 שקלים
קיה סלטוס 2.0 EX יעלה 140,900 שקלים
גרסת ה-1.6 טורבו של הסלטוס מוצעת בעולם עם הנעה כפולה בלבד לא מתוכננת להגיע בשלב זה בשל המחיר הגבוה, אך עשויה להגיע בעתיד. ביבואנית טלקאר מתייחסים לסלטוס כאל "פיצוח", בדומה לגרסת ה-1.6 ליטרים של הספורטז' ששברה שיאי מכירות לפני 4-5 שנים.
לקראת סוף השנה יגיעו לישראל הדורות החדשים של קיה סורנטו וקיה קרניבל. מתיחת הפנים של קיה פיקנטו, שכמו באחות יונדאי i10 כוללת מעבר לתיבה רובוטית, תגיע לא לפני סוף הרבעון הראשון של 2021 - שכן היבואנית הצטיידה במלאי מספק של רכבים מהדגם הנוכחי, עם תיבת ההילוכים האוטומטית. קיה אופטימה החדשה, אחותה של יונדאי סונטה שתגיע ארצה בשבועות הקרובים, לא מתוכננת להגיע בקרוב - אך עשויה לעלות ארצה אם תצליח היבואנית להתאים את הרכב בגרסה ההיברידית לקבוצת הזיהום השניה, שמזכה בהטבות המס.
מבחן דרכים לקיה סלטוס יתפרסם כאן בקרוב.
פורסם לראשונה ב- 18.08.20
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות