רכב הפנאי קיה ספורטז' מציג שינוי בולט בכל דור. אחרי הדור הראשון (1993) שעוד היה רכב שטח עם יכולות לא רעות, הגיע הדור השני ופנה לקהל רחב יותר אך שמר על כמה מאפייני שטח. הדור השלישי כבר פנה באופן מובהק אל לב ליבה של קטגוריית המשפחתיות ואף כבש את הלקוח הישראלי עם המפרט הכה מוכר "1.6 אוטומטי", ואילו הדור הרביעי שדרג את העיצוב, האיכות ומערכות הבטיחות וזכה להצלחה מסחררת גם לאחר שנים רבות בשוק המקומי. כעת, 6 שנים לאחר שהוצג הדור הקודם, חושפת קיה את הדור החמישי והחדש של קיה ספורטאז', אך בשלב זה ללא נתונים טכניים. מהיבואנית נמסר כי אלינו הוא יגיע בתחילת 2022.
עיצוב
כאשר הוצג הדור הרביעי, ציבור רב הרים גבה אודות העיצוב החדש בעיקר לנוכח השינוי מהדור השלישי. כעת עם הצגתו של הדור החמישי, הוא זכה לשפת העיצוב החדשה של קיה. ניתן להבחין מבחוץ בסבכת "אף הנמר" שעברה הצרה משמעותית וזכתה לשאת את לוגו קיה החדש, יחידות התאורה בצורת דלתון המוקפות ותאורת הלד גדולה סביבן ופנסי ערפל מפוצלים עם מסגרת בצורת ראש חץ.
הקו הזוויתי ממשיך גם מאחור עם צמד פנסים גדולים המחוברים יחד לאורך תא המטען, ופגוש מושחר וגבוה ה"חודר" אל דלת תא המטען יחד עם מגלש אחורי מדומה המקיף את פנסי הערפל התחתונים. הפרופיל הפך דינאמי, כאשר לעומת הטוסון לא נפגוש כאן זוויות חדות בעיצוב הדלתות.
מבפנים מדובר גם כן במהפכה של ממש לעומת הדור היוצא וניתן להבחין בדמיון מסויים לעיצוב אותו פגשנו בקיה סורנטו החדש. לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה עוצבו כמקשה אחת, בדומה לדגמי מרצדס למשל, והם בעלי קימור מסויים. כמו כן ישנם גם 5 פתחי מיזוג, ידיות פתיחה גדולות וקונסולה רחבה בין המושבים עם גלגלת בורר הילוכים.
בנוסף, הציגה קיה גם גרסת X-Line לספורטז', עם הדגשה של מאפייני שטח. כך למשל ישנו פגוש בעיצוב שונה, גימורים חיצוניים מושחרים ומבפנים ריפודים במספר גוונים וגימורי עץ מתכתי.
קיה ספורטז' X-Line
אביזרים
הספורטאז' החדש יציע מגוון אביזרים כגון ריפודי עור, מושבים מחוממים ומאווררים, הגה מחומם, מצלמות היקפיות, בורר מצבי נהיגה הכולל גם מצבי שטח ופונקציית ירידה במדרון, בלם יד חשמלי, תא מטען חשמלי, מערכת ניווט, מערכת שמע מבית "הרמן קרדון", משטח טעינה אלחוטי, קישוריות לטלפון הסלולרי ואף קישוריות Car2X (קישוריות מהרכב לבית למשל). לצד זאת ישנן מגוון מערכות בטיחות הכוללות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ועוד.
יחידות הנעה
כפי שכבר פגשנו בקונצרן יונדאי-קיה, ניתן להניח כי קיה ספורטז' החדש יציע את מגוון יחידות ההנעה הקיימות בטוסון החדש. כך למשל סביר יהיה למצוא גרסאות אטמוספריות בעלות מנוע 2.0 ליטרים בהספק של 155 כ"ס, גרסת דיזל בנפח 1.6 ליטרים בהספק של 136 כ"ס, גרסאות טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספקים של 150 כ"ס או 180 כ"ס, וכמובן גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות העושות גם כן שימוש במנוע 1.6 ליטרים מוגדש, עם הספקים של 230 כ"ס או 265 כ"ס.
פורסם לראשונה ב- 08.06.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות