הפיקנטו המחודשת לא תימכר יותר עם מנוע ה-1,000 סמ"ק שעוד שווק כאן בכמויות מעטות בשנה שעברה, וגם מנוע ה-1.25 ליטרים הוחלף במנוע חדש בנפח 1.2 ליטרים. יחד עם תיבת ההילוכים החדשה מדובר על שינויי זהה לזה שעברה יונדאי i10, לפחות בכל הנוגע לחטיבת הכוח. כל הגרסאות התייקרו ב-1,000 שקלים.
המנוע החדש של קיה פיקנטו מייצר הספק זהה, 84 כ"ס, בעוד המומנט ירד מ-12.4 ל-12 קג"מ. תיבת ההילוכים אמנם זכתה להילוך נוסף (5 במקום 4) אך בשל העובדה שמדובר בתיבה חד מצמדית – זמני התאוצה התארכו משמעותית והפיקנטו מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 15.7 שניות, לעומת 12 שניות בדגם היוצא.
מנגד, צריכת הדלק השתפרה מ-15.1 ל-17.2 ק"מ לליטר, ודרגת הזיהום ירדה מ-8-9 (בהתאם לגרסה) ל-4-5.
מבחינה עיצובית העדכונים בגרסאות הרגילות קלים ונוגעים בעיקר לעיצוב חלקן הפנימי של יחידות התאורה ותאורת לד בפנסים האחוריים, אך בגרסאות ה-GT Line בעלת המראה הספורטיבי וגרסת ה-X-Line בעלת המראה הג'יפוני השינויים בולטים יותר ומדגישים את אופי הגרסאות עם חזית מעודכנת ופגוש אחורי בעיצוב חדש. כמו כן תציע הפיקנטו בכל הגרסאות חישוקים קלים, בגודל 15 או 16 אינץ'.
בתא הנוסעים ניתן לפגוש בכל הגרסאות מסך מולטימדיה חדש בגודל 8 אינץ' (7 בעבר) עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, וכן תצוגה דיגיטלית חדשה בגודל 4.2 אינץ' בלוח המחוונים.
בתחום הבטיחות, המערכת לבלימת חירום אוטונומית כוללת מעתה גם זיהוי הולכי רגל, וכן נוספו מערכות להתרעת עייפות ומערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב. בנוסף הפיקנטו המחודשת מצויידת בבקרת מומנט וקטורית אשר בולמת את הגלגל הפנימי ומסייעת לרכב לשמור על יציבות בפניות הדוקות.
החל מגרסת ה-EX ומעלה כוללת הפיקנטו גם כניסה והנעה ללא מפתח, בגרסת ה-GT ליין בעלת העיצוב הספורטיבי ובגרסת ה-X ליין המוגבהת (שחזרה לאחר תקופת היעדרות) נוספו ריפודים דמויי עור.
קיה פיקנטו 2021 – מחירים:
קיה פיקנטו LX תעלה 84,500 שקלים
קיה פיקנטו EX תעלה 84,900 שקלים
קיה פיקנטו GT ליין תעלה 86,900 שקלים
קיה פיקנטו X ליין תעלה 86,900 שקלים
הפעם הראשונה בה פגש הקהל הישראלי בקיה פיקנטו היתה לפני 10 שנים בדיוק, בחודש מאי 2011, כאשר מאותו הדור נמכרו כ-55,000 יחידות – ובשנים הראשונות אף הצטברו רשימות המתנה של מזמינים. הדור הנוכחי של הפיקנטו הגיע לישראל בחודש מרץ 2017.
בעשר שנותיה בישראל מכרה הפיקנטו למעלה מ-96,000 יחידות, מספר כמעט חסר תקדים. בעשור החולף החזיקה הפיקנטו 3 פעמים בתואר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל" (2013, 2015, 2017) ובשני מקרים נוספים היתה למכונית השניה הנמכרת ביותר (2014, 2016). שנת השיא של הפיקנטו היתה ב-2016, אז נמכרו ממנה 13,332 יחידות. בכל אחת מ-3 השנים האחרונות מכרה הפיקנטו 8,000-9,000 יחידות, וניצבה במקום השלישי בטבלת המכירות.
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות