הדור הרביעי והחדש של קיה קרניבל נחשף בתמונות ראשונות, שמלמדות על עיצוב בהשפעת אופנת ה-SUV - אך בשלב זה היצרנית לא מפרסמת פרטים נוספים על הדגם. הקרניבל נפוץ בעיקר בארה"ב, שם הוא מכונה בשם "סדונה". המכירות של הקרניבל החדש יחלו דווקא בשוק הקוריאני, שם יקבלו אותו הרוכשים הראשונים במהלך הרבעון השלישי של 2020. מהיבואנית המקומית טלקאר נמסר כי הדגם צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2021.
קיה הקרניבל, שנמכר בעולם ב-2 מיליון עותקים מאז השקת הדור הראשון ב-1998, מציג בדור החדש מראה ריבועי וקשוח, עם דמיון רב לסורנטו החדש ונטיה ברורה לעיצוב של רכב פנאי - בדומה לשברולט טראוורס. בסיס הגלגלים של הדגם גדל לטובת שיפור המרווח לנוסעים, אך גם במטרה להעניק לקרניבל מראה דינאמי יותר, לטענת היצרנית. הסרח העודף מלפנים קוצר, אך מנגד קורה A הוסטה לאחור על מנת ליצור מכסה מנוע מוארך.
גריל "אף הנמר" האופייני של קיה כמעט ולא ניתן להבחנה בקרניבל החדש, ובמקומו ישנה שבכת כרום גדולה ואנכית בדוגמת מעוינים. פס תאורת היום הזוויתי מפצל לשניים את פנסי החזית (שנהנים מתאורת לד) ואילו הפגוש הקדמי מושחר בחלקו התחתון, על מנת לשוות לרכב מראה מוגבה יותר.
מהצד ניתן להבחין בקורות A ו-B מושחרות שנועדו ליצירת מראה "גג צף". קורה C לעומת זאת בולטת עם ציפוי כרום שיורד אל מתחת לחלון האחורי וממשיך לדלת תא המטען, גם כן בדומה לסורנטו. קו מותניים דק מחבר בין יחידות התאורה מלפנים ומאחור וכולל בתוכו את מסילת דלת ההזזה, כאשר מתחת לקו ישנן הדגשות בקשתות בתי הגלגלים ומעל החצאיות, ליצירת תחושת נפח ומאסיביות.
החלק האחורי של הקרניבל בולט עם יחידת תאורה שנפרסת לכל רוחב המכונית, עם קו תאורת לד זויתי בדומה לתאורת היום בחזית שמתחבר לפסים האלכסוניים שמקיפים את מסגרת לוחית הרישוי. הפגוש האחורי מצופה כרום שמדמה "מיגון גחון", גם כן במטרה להעניק לקרניבל מראה של רכב פנאי.
קיה כאמור לא מפרסמת פרטים טכניים או נתונים על יחידות ההנעה, אך ייתכן בהחלט וגם הקרניבל החדש יצטייד ביחידת הנעה היברידית בדומה לסורנטו החדש, שתוצע מן הסתם לצידם של מנועי בנזין נוספים. במקרה של הסורנטו מדובר על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק של 180 כ"ס, אשר בשילוב עם מנוע חשמלי מייצר הספק משולב של 230 כ"ס.
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות