תערוכת פריז, שתתקיים בתחילת החודש הבא, תהווה את הבמה לחשיפתו המלאה של הדור הרביעי של קיה ריו. הסופר מיני של היצרנית הקוריאנית עוצבה ותוכננה במרכזי החברה בגרמניה וקליפורניה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם מטה החברה הבינלאומי בדרום קוריאה.
כצפוי, הריו החדשה מקבלת עיצוב מודרני יותר, עם פרשנות זורמת יותר לחזית. פנסים צרים יותר, גריל "אף הנמר" רחב ונוכח יותר ופגוש עם פתח יניקת אוויר מודגש ועמוק. גם קווי המרכב הכלליים הפכו מפוסלים ורבועים יותר, עם קורה C זקופה ומכסה מנוע ארוך מבעבר.
הדור הרביעי של קיה ריו יהיה גדול ונמוך מקודמו. עם צמיחה של 10 מ"מ בבסיס הגלגלים (258 ס"מ) - שכבר בדור הנוכחי הוא אחד הגדולים בקטגוריה, שני לרנו קליאו ולדאצ'יה סנדרו המבוססת עליה (258.9) וזהה ליונדאי i20 ומזאדה 2. ממד הגובה קטן ב-5 מ"מ (145 ס"מ), ושאר הממדים צמחו בצורה סמלית - האורך ב-15 מ"מ (406 ס"מ) והרוחב ב-5 מ"מ (172.5 ס"מ).
תא הנוסעים של הריו החדשה שונה בצורה די מהותית מזה של הדור היוצא. הוא מקבל את שפת העיצוב שמצאנו (ואהבנו) בספורטאז' החדש, עם מסך מרכזי גדול, דשבורד נוכח ובולט, הגה עשיר בכפתורים - ולפחות לפי התמונות - תחושה איכותית יותר בפער לא קטן מהדור הנוכחי. אחד הסממנים של הריו הנוכחית שקיה החליטו להשאיר בתא הנוסעים הוא "פסנתר" הכפתורים שמתחת למרכז השליטה של בקרת האקלים. טאץ' נחמד מאוד.
באשר למנועים, היצרנית הקוריאנית שומרת על שפתיים חתומות, אולם לא מן הנמנע כי נראה את תא המנוע של הריו החדשה מאכלס - בין היתר - גם מנוע ה-1.0 ליטר טורבו בנזין החדש שלה ויתכן אפילו שישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. את התשובות לכל השאלות הללו נקבל לצד הצגת המכונית, כאמור, בתערוכת פריז הקרובה בסוף החודש.
קיה ריו החדשה תיכנס לייצור בסוף השנה. מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר למערכת iCar כי שיווקה בישראל צפוי להתחיל בשנת 2017, אולם טרם נקבע מועד מדויק.
לדגמי קיה בישראל -
קיה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות