בסוף זה היה צריך לקרות. אחרי פורשה, למבורגיני ואסטון מרטין, גם
פרארי נכנעת למגמה האופנתית ומציגה רכב פנאי. השם הוא פרארי פורוסאנגווה (Purosangue, 'גזעי' באיטלקית), ולמרות הקטגוריה החדשה אליה נכנסת היצרנית - הדגם מזוהה עיצובית כפרארי לכל דבר ועניין, וגם מבטיח יכולות בהתאם.
העיצוב החיצוני אלגנטי-ספורטיבי, עם כונסי ומסיטי אוויר מוצנעים האחראים על מקדם גרר נמוך, ארבע דלתות (האחוריות עם ידיות חבויות) ומכסה מנוע מוארך. לדברי היצרנית, המושב האחורי מציע מקום לשני נוסעים מבוגרים, עם כיוון חשמלי וחימום לכל אחד מהם. הדלתות האחוריות נפתחות חשמלית בכיוון הפוך לקדמיות (דלתות התאבדות) כדי לסייע בכניסה וביציאה. וסוף סוף יש מקום למזוודות: לתא המטען נפח של 473 ליטרים, גדול יותר מכל פרארי עד כה.
בהשוואה לפורשה קאיין, הפורוסאנגווה ארוך ב-5.5 ס"מ (497 ס"מ), רחב ב-4.5 ס"מ (203 ס"מ), ומציע בסיס גלגלים ארוך ב-12 ס"מ (302 ס"מ) אבל נמוך ממנו ב-10.5 ס"מ (159 ס"מ).
הפורוסאנגווה מבוסס על פלטפורמה חדשה שמשלבת בין אלומיניום וגג עשוי קרבון, קשיחה לדברי פרארי ב-30% מה-GTC4Lusso. עם זאת, המשקל העצמי שלה גבוה משמעותית - 2,033 ק"ג יבשים, ללא נוזלים ודלק. במפתיע, ועל רקע המעבר של פרארי למנועי בנזין קטנים יותר, מוגדשים ועם סיוע חשמלי, כאן היא בחרה להשיק את הדגם דווקא עם מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר המוכר מפרארי 812 סופר-פאסט. ועם 725 כ"ס הוא רכב הפנאי-בנזין החזק ביותר בקטגוריה, כשהוא מדיח מהתואר את אסטון מרטין DBX707.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.3 שניות, נתון זהה לאסטון מרטין DBX707, למבורגיני אורוס פרפורמנטה ופורשה קאיין טורבו-GT. אך הזינוק מעמידה ל-200 קמ"ש אורך רק 10.6 שניות, 0.9 שניות פחות מהמתחרה האיטלקי, 1.6 שניות פחות מהגרמני, בדרך למהירות מרבית של 310 קמ"ש. כדי להאט את המסה שולבה מערכת בלימה אלחוטית (brake-by-wire) שמגיעה מה-296 GTB, עם דיסקים קרמיים ענקיים (380-398 מ"מ לפנים-אחור).
המנוע מוצב מלפנים אך הוסט מעט לאחור (מעבר לקו הגלגלים הקדמיים) בעוד תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד מותקנת מאחור ומחוברת לגלגלים הסמוכים אליה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. הנעת הגלגלים הקדמיים מתבצעת באמצעות תמסורת הכוללת שני יחסי העברה ומחוברת לחלקו הקדמי של המנוע.
סביבת הנהג היא המוכרת של היצרנית עם הגה הנושא מתגי שליטה ומאחור מנופים גדולים להעברת הילוכים ידנית. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת נתונים משתנה ומלבד מתגים לבקרת האקלים יש גם מסך מגע נפרד ("10.25) לנוסע, עם נתוני נהיגה ושליטה במערכת בידור-נוחות. לראשונה ביצרנית, מערכות בטיחות אקטיבית הן ציוד תקני, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות