לא פשוטים החיים של מי שמפתחים מערכות מולטימדיה של מכוניות. מובן שישנם האתגרים הטכנולוגיים של פיתוח מערכת אינטואיטיבית, שתגרום גם לנהגים השקועים ביותר להצליח לשלוט על המערכת כלאחר יד, של יצירת סאונד משובח - בין היתר, לגרום לסאונד לעבור טהור ככל האפשר אל הרמקולים ומשם לאוזניים, ואת כל הרכיבים שצריך להתאים לתוך תנאי הסביבה המוטורית שמאתגרים כל רכיב במכונית באשר הוא.
אבל החיים המורכבים אינם מסתיימים בכל האתגרים הטכנולוגיים הללו. הבעיה היא שאנשי מערכות התקשורת והסאונד נמצאים בין הפטיש והסדן. מצד אחד הם צריכים לחשוב טכנולוגיה מתקדמת ומהירה, בתוך סביבה איטית ומסורבלת באופן יחסי למה שהם מכירים. מצד שני הם חייבים להביא את שולחן העבודה המוכר למשתמשי טכנולוגיה מודרנית, בתוך תנאי פיתוח מוטוריים שפועלים לאט.
פגשנו את אנה מרטינז ממרכז המחקר והפיתוח של סיאט בתחום "המכונית המחוברת" (Connected Car), וניסינו להבין איך מתאימים טכנולוגיות תקשורת עדכניות ומהירות לתוך מכונית.
קצב הפיתוח שלכם, במחלקת המכונית המחוברת, מותאם לקצב המחקר והפיתוח של שאר המחלקות בסיאט?"אנחנו חברת מכוניות ולכן נמצאים בתוך התהליך של פיתוח המכונית," מסבירה מרטינז "אבל כמי שאמונים על פיתוח סביבת העבודה הדיגיטלית, אנחנו חייבים לפתח את המערכות בקצב מהיר יותר מקצב הפיתוח הרגיל בחברה".
הסיבה לאיטיות היחסית בפיתוח מכונית בכך שמדובר בתהליך איטי ומורכב שנמשך שנים ומתקדם עקב בצד אגודל. זאת בשל הצורך לבחון כל רכיב פעמים רבות, בתנאי עבודה קשים וממושכים, ותוך עמידה בדרישות מחמירות ביותר סביבתית, בטיחותית ובעוד לא מעט פרמטרים הנדסיים-תכנוניים. אבל איך אפשר לדעת כיצד תראה מערכת הפעלה של סמארטפונים בעוד שנתיים?
הפתרון הטבעי למצב הזה נמצא בטכנולוגיית ה"פול לינק" שבה משתמשים אנשי סיאט. הרעיון הוא שהמערכת אינה מתוכננת להיות הכי עדכנית שאפשר עכשיו, אלא להיות הכי עדכנית שאפשר בכל שלב.
איך סביבת עבודה טכנולוגית יכולה להישאר עדכנית?"פיתחנו את המערכת כך שאפשר לחבר את הטלפון ישירות לשקע ה-USB של המכונית, ואז אפשר לבחור איך לשקף את מסך הטלפון על מסך המכונית, ולהתממשק היטב עם הטלפון. כך תמונת הטלפון המוכרת והמתעדכנת מוצגת על גבי מסך המולטימדיה בתוך המכונית.
"מערכת המולטימדיה שלנו מאפשרת לנהג המשתמש לחבר את הסמארטפון למסך באמצעות אחת משלוש דרכים: אפל קאר-פליי (מערכת ההפעלה המוטורית של אפל א.ב), אנדרואיד אוטו (מערכת ההפעלה המוטורית של אנדרואיד וגוגל) וגם באמצעות ה-MirrorLink".
כדי להתאים את מערכת המולטימדיה של סיאט לטלפון האישי, מתחברים צוותים מטעמם עם צוותים של חברות כמו סמסונג. הם ממשיכים להשתמש בטכנולוגיית הפול לינק, לתקשורת עם הסמארטפון, וכבר דואגים להתאים את המערכת לטלפונים הבאים.
המערכת שאותה מפתחים ומתחזקים אנה מרטינז וחבריה, מציעה אינספור אפשרויות מתקדמות ומקוריות. ביניהן אפשר למנות את האפשרות לעצב את שולחן העבודה בצג המגע במכונית לפי הטעם האישי, לסדר "ווידג'טים" - מערכי שליטה על פונקציות מסוימות כמו שליטה על הטלפון או קבלת סקירה מיידית של מזג האוויר המקומי. מעניינת במיוחד היא האפשרות לעקוב באופן עיקש ומדויק אחרי צריכת הדלק במכונית. אפשר, למשל, להגדיר קטע נסיעה קבוע, כמו הדרך לעבודה או ללימודים, ולעקוב אחרי צריכת הדלק. אפשר לבדוק את ההתקדמות במאמצי הפחתת הצריכה, ואפשר אפילו להשתלב במעין משחק סימולציה, שמזמין אותנו להתחרות בעצמנו.
פיתחתם את המערכת לאיביזה, או שאנחנו צפויים לפגוש אותה גם בדגמים נוספים של סיאט ושל שאר קבוצת פולקסווגן?"אנחנו מפתחים את המערכת עבור סיאט, ולא עבור מותגים אחרים בקבוצה," מבהירה מרטינז. "אבל בסיאט נפגוש אותה בדגמים נוספים".
אילו?"כבר השנה נצרף את המערכת לחלק מהדגמים של הלאון. כשנשיק את הקרוסאובר החדש של סיאט - נציע את המערכת שלנו כבר משלב ההשקה".
נראה שמערכות הטכנולוגיה הללו ימשיכו להתפתח, להישאר עדכניות עם התאמה לסמארטפונים של הדורות הבאים, וגם להמשיך לפתח אפליקציות ושימושים חדשים, ככל שהעידן ידרוש.
לדגמי סיאט בישראל -
סיאט
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות