בקצרה:
- קונה חדש יהיה גדול, מאובזר ויקר מבעבר
- עם מנוע בנזין או היברידי. חשמלי בעתיד
- החל מ-145 אלף שקל, התייקרות של 13 אלף שקל
רב המכר מתחדש: יונדאי מתחילה לשווק קונה חדש, דור שני בשושלת אחד מהדגמים הנמכרים ביותר שלה באירופה ובישראל, מהדגמים הבודדים בשוק הרכב שצבר פופולריות ככל שהפך ותיק יותר.
בעוד הקונה היוצא היה דגם פנאי שלישי באולם התצוגה של יונדאי ומי ששימש כ"כרטיס כניסה" לעולמות אלה במותג, תופסים כיום את המשבצת הזו הבאיון והווניו.
הממדים גדלו משמעותית. עם עוד 14.5 ס"מ לאורך (435 ס"מ) ו-6 ס"מ לבסיס הגלגלים (266 ס"מ), ופוטנציאל למרחב מחיה טוב משמעותית מאחור. תא המטען גדל ב-92 ליטר (466 ליטר).
בנזין היום חשמל בעתיד: קונה ישווק בתחילה עם אפשרות בחירה בין שלושה מנועים מוכרים של יונדאי. יש בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ו-120 כ"ס (145 אלף שקל), או 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ו-198 כ"ס (החל מ-162 אלף שקל), בשני המקרים עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית.
הגרסה ההיברידית (החל מ-162 אלף שקל) משלבת בין מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) למנוע חשמלי (43 כ"ס) ו-139 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמד.
הקונה החשמלי (EV) ינחת כאן בתחילת השנה וכבעבר יוצעו שתי גרסאות, שתיהן מוסבות מגרסת הבנזין עם מנוע חשמלי קדמי. בינתיים לא יודעים בכלמוביל להעריך את מחירו הצפוי.
לבסיסית 156 כ"ס (תוספת של 20 כ"ס) ומצברי 48.4 קוט"ש (9.2+) המאפשרים טווח נסיעה רשמי של 377 ק"מ, 72 ק"מ יותר מבעבר. לגרסת LR הבכירה 217 כ"ס (13+) ומצברי 65.4 קוט"ש (1.4+), וטווח נסיעה תיאורטי של 514 ק"מ, 30 ק"מ יותר מבעבר.
מערכת הטעינה בו מהירה מבעבר (70 קילוואט למצבר הקטן, 100 קילוואט לגדול) ומאפשרת מילוי מ-10% ל-80% ב-41 דקות, כחמש דקות פחות.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני מרשים ומודרני, ומאפשר למרות הגידול בממדים להפחית את מקדם הגרר (0.27 לעומת 0.29) החשוב לצמצום צריכת הדלק והחשמל. סביבת הנהג כוללת צמד מסכי "12.3 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, עם תאורת אווירה משתנה (64 גוונים) ברמות האבזור הבכירות. ליושבים מאחור יש כעת פתחי מיזוג נפרדים וצמד שקעי USB.
הקונה ישווק במגוון גדול של רמות אבזור, כולל גרסת N-ליין עם מאפייני עיצוב ספורטיביים. מערך הבטיחות כולל בכולן בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. התרעת שטח מת אקטיבית עם מניעת כניסה לנתיב לא פנוי והתרעה על פתיחת דלת יוצעו רק בגרסאות הבכירות.
מה אנחנו חושבים: לקונה החדש דף נתונים מרשים מבעבר, האמור לסייע לו להתמודד טוב מבעבר עם המתחרים שקמו לו מאז, ובעיקר מול טויוטה C-HR חדש שינחת כאן בקרוב. אך עד כמה הוא באמת טוב מקודמו נדע לאחר שננהג בו. עד כמה הוא יצליח לשמור על הפופולאריות של קודמו למרות עליית המחיר? לדברי היבואנית הוא צפוי להיות הדגם הנמכר ביותר של המותג, וזה אומר הרבה.
פורסם לראשונה ב- 08.09.23
למאמר זה התפרסמו 15 תגובות