דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רגע לפני החשמל: מהדורות פרידה לספורטיביות של אודי

Getting your Trinity Audio player ready...



ביצועים משודרגים, משקל מופחת והזדמנות אחרונה לשריפת בנזין. אודי מציגה גרסת קצה אחרונה בהחלט לדור השני של ה-R8, אחות כמעט תאומה ללמבורגיני הורקאן שתעבור בעתיד להנעה חשמלית מלאה. מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר מפיק 620 כ"ס וההנעה אחורית דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד עם הבטחה להעברות מהירות יותר.

אודי R8

בהשוואה לגרסת ההנעה האחורית הבסיסית עם 570 כ"ס "בלבד", תוספת הכוח ב-GT מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות (0.3 שניות פחות), אבל המהירות המרבית נמוכה במעט (320 קמ"ש, 9 קמ"ש פחות) בגלל גרר גבוה יותר כתוצאה מקיט אווירודינמי חדש, עם מסיטי אוויר בקצות הפגושים מלפנים ומאחור וספוילר גדול וקבוע בקצה מכסה המנוע מאחור.

שינויים נוספים כוללים הפחתת משקל של כ-20 ק"ג הודות לחישוקי "20 ייחודיים, בלמים קרמיים (עם עמידות משופרת) וקרבון למוט המייצב מלפנים ולמושבים בתא הנוסעים. מערך המיתלים מקבל יחידות קויל-אובר (בולם בתוך קפיץ) עם אפשרות כיוון ידני לשיכוך כיווץ והחזרה כמקובל במכוניות מירוץ. רכיב נוסף שמגיע מהמסלול הוא בקרת משיכה המאפשרת לנהג לבחור בין לא פחות משבעה מצבים - בין שחרור מלא לנטרול החלקה מרבי. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין קאפ 2, דביקים משמעותית מהפיילוט ספורט 4S בגרסה הרגילה.

אודי R8

בנוסף, הוצגה גרסת פרידה גם ל-TT, בייצור מוגבל של 100 יחידות לפני שהיא עוברת להנעה חשמלית. הגרסה האחרונה שתשווק מכונה (איך לא) "אייקוניק" ומצוידת במנוע הבנזין הייחודי והמעולה של אודי - חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר. כאן עם 400 כ"ס, זהה ל-TT RS. גם המשך שרשרת ההנעה נותר ללא שינוי: תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה, אבל ללא דיפרנציאל אחורי אקטיבי שהוצג ב-RS3.

אודי TT

יש גם כאן קיט אווירודינמי הכולל תוספת מסיטי אוויר לפגושים, ספוילר גדול מאחור, חיושוקי "20 ייחודיים וריפודי אלקנטרה למושבים וגלגל ההגה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה