סולד אאוט: 56 שנה לאחר שהוצגה אלפא רומיאו 33 סטרדאלה, מכונית הספורט המרהיבה שיוצרה ב-18 עותקים בלבד והפכה לפריט אספנים נדיר, מציגה היצרנית האיטלקיה יורשת בשם זהה - ועם עיצוב מרהיב לא פחות. 33 יחידות בלבד ייוצרו מהדור החדש, כולן כבר נמכרו במחיר משוער של כ-2.5 מיליון אירו.
אחרי מיסים מקומיים הסכום היה עשוי להגיע בישראל ל-20 מיליון שקלים - אלא ששני לקוחות ישראלים שהביעו עניין ברכב לא השלימו את הרכישה, כך שהפריט הנדיר לא יגיע ארצה.
כל אחת מהמכוניות שיוצרו הותאמה באופן אישי לדרישות הלקוחות, שעברו אישור על ידי ועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל אלפא רומיאו. ההתאמה האישית הגיעה גם לפריטים יוצאי דופן כמו עיצוב הסבכה הקדמית ואפילו מספר השלדה, שישמש כ"חתימה אישית" של לקוחות אמידים.
בסימן שלוש: ה-33 סטראדלה תתבסס ככל הנראה על פלטפורמת המזראטי MC20, ותציע שלדה משולבת אלומיניום וקרבון לטובת קשיחות המרכב ושמירה על משקל עצמי נמוך, דלתות "פרפר" ומתלי עצמות עצה כפולות.
בולמי זעזועים אקטיביים צפויים להעניק נוחות נסיעה סבירה גם על הכביש הציבורי, בעוד הסרן הקדמי מסוגל להתרומם לגובה של 5 ס"מ במטרה למנוע מפגש כואב עם פסי האטה.
צפייה בתוכן רוצים אלפא רומיאו ב-20 מיליון שקל? מצטערים, נגמר
לקוחות יוכלו לבחור בין מנוע בנזין מסורתי לבין הנעה חשמלית. באגף הבנזין יוצב מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטרים, שדרוג של המנוע המוכר מגרסאות התלתן ירוק של הג'וליה והסטלביו, עם הספק של 620 כ"ס, תיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים והנעה אחורית.
באגף החשמלי תציע ה-33 סטרדאלה מערך מנועים עם הספק של "למעלה מ-750 כ"ס" - מה שמביא להשערה ההגיונית שמדובר בשלישיית המנועים המוכרת מה-MC20 פולוגרה, עם הספק של 760 כ"ס. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על 450 ק"מ.
בשתי הגרסאות צפויה להאיץ האלפא הספורטיבית ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-3 שניות, ולהגיע למהירות מירבית של 333 קמ"ש. ואם המסר לא הובן, באלפא מבטיחים כי מערכת בלמי "על-חוט", עם רפידות קרמיות מתוצרת ברמבו, יאפשרו לה לבלום מ-100 קמ"ש לעמידה בתוך מרחק של פחות מ-33 מטרים. הכיול הדינאמי של המכונית יתבצע על ידי לא אחר מאשר ואלטרי בוטאס, נהג הפורמולה 1 של אלפא רומיאו, על גבי מסלול באלוקו המיתולוגי.
מה עוד צריך לדעת: המראה - לטעמנו עוצר נשימה - כולל חרטום נמוך במיוחד עם קימורים בצורת האות V על גבי החלק הקדמי, יחידות תאורה אליפטיות בדומה ל-33 סטראדלה המקורית, חישוקי "20 מוזהבים, צמד כונסי אוויר בולטים בסמוך לדלתות ומסיט אוויר עצום מאחור.
תא הנוסעים מיוחד אפילו יותר, עם מתגים מתכתיים גדולים בקונסולה המרכזית ועל התקרה, ועם לוח מחוונים דיגיטלי המוצב בתוך מנהרות מתכתיות - וללא מסכי מגע או מתגים על גלגל ההגה.
מה אנחנו חושבים: לאהבה אמנם אין מחיר, אבל את האלפא רומיאו הזאת אנחנו אוהבים במיוחד - ולצערנו יש לה תג מחיר מופרך, שיהפוך אותה למוצג מוזיאוני לאספנים וירחיק אותה מהכבישים הציבוריים וממסלולי המירוצים באירופה. באלפא אמנם מבטיחים להמשיך ולהציע דגמים יחודיים בסדרות יצור מוגבלות, אבל ספק אם הדגמים הבאים שתציע היצרנית במתכונת הזו ימשיכו להשתמש במנועי בנזין.
כך שייתכן ומדובר במכונית הספורט האחרונה שתצא ממפעלי היצרנית האיטלקיה כשהיא מוצעת עם אופציה נטולת סוללות. חבל לנו.
יש בעייה רצינית בעניין של רכב כזה.
מעבר לכל העניינים הרגילים... מרבית ביטוחי צד ג או מקיף, מאפשרים כיסוי צד ג של 2.5 מיליון שח מקסימום. מה יקרה אם חלילה רכב כזה ייהרס בתאונה? האם מישהו נותן על זה את הדעת? הרי רוב הציבור לעולם לא יוכל לשלם או לפצות בסכומים כאלה דמיוניים....
אסור לאפשר לייבא רכבים כאלה.
ואני אגיד לכם למה, כי מכוניות יוקרה זה כמו ציורים, יש רק 33 בכוונה, זה אומר שזה רכב נדיר במיוחד הוא מתווסף לאוספים של אנשים שיש להם יותר מידי כסף, עוד 30 שנה הוא נמכר כרכב אספנות במכירה פומבית ב250 מליון דולר לפחות כמו הרבה רכבים כאלו, ה20 שעלה זה כסף קטן... וזו הסיבה שזה סולד אווט, כי למי שיש מאות מליונים כסף מיותר זו השקעה מעולה לפנסיה...
נכון להיום המחיר המשוער של הסטרטדלה 33 המקורית מוגדר על ידי כול הפורומים וגופי המכירות הפומביות המובילים כ "לא ידוע" וככול שאחת מהן תוצע למכירה המחיר יתחיל במחיר הגבוה ביותר שניתן למכונית במכירה פומבית, אם אני לא טועה זה 70 מ' דולר...
המכונית הזו לא תעזור לי - לא לפי טעמינו. קניתי אלפא ספיידר חדש ב-1985. היה כיף לנהוג בו כשהיינו צעירים יותר.
אשתי ואני לא אוהבים מכונית ספורט. אנחנו אוהבים מכוניות נוחות = הלינקולן הענק שלנו וגם הבנטלי 1997 דגם T2 turbo R שאקח ביום רביעי הבא.