ארגון הבטיחות EuroNCAP מפרסם סבב תוצאות של מבחני ריסוק נוספים שבוצעו לאחרונה, אך בניגוד לפעמים האחרונות בהן נבחנו מכוניות בודדות - הפעם עמדו למבחן 7 מכוניות שונות, רובן רלוונטיות מאוד לשוק הישראלי.
הטנדר איסוזו די-מקס, שאמור להגיע ארצה בשבועות הקרובים, רשם גם הוא ציון של 5 כוכבים - לא מובן מאליו לטנדר מסוגו, אך באיגוד הבטיחות האירופי מציינים כי המשקל המאסיבי של הרכב, שרובו מרוכז בחלק הקדמי, עלול להיות מסוכן לכלי רכב שיתנגשו בו. בסעיפי המשנה רשם הדי-מקס ציונים של 84% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-83% בסעיף מערכות הבטיחות.

לנדרובר דיפנדר זכה גם הוא להערת אזהרה דומה לדי-מקס בשל גודלו ומשקלו, וכמוהו גם הוא זכה ב-5 כוכבים. בסעיפי המשנה רשם רכב השטח ציונים של 85% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-79% בסעיף מערכות הבטיחות.

קיה סורנטו החדש, שצפוי גם הוא להגיע לישראל בתוך מספר שבועות, נבחן גם כן וזכה כצפוי ל-5 כוכבים. בציוני המשנה הסורנטו זכה לציונים סבירים במרבית המקרים, אך גם לציון גבוה בהחלט בכל הנוגע למערכות הבטיחות. הציונים של הסורנטו הם 82% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל ו-87% בסעיף מערכות הבטיחות.
.jpg)
בקטגוריית המכוניות הקטנות נרשם ציון של 4 כוכבים להונדה E החשמלית, שלא צפויה להגיע לישראל בעתיד הנראה לעין. בנוסף נבחנה יונדאי i10 החדשה שכבר משווקת בישראל מזה שנה כמעט, וביונדאי בהחלט יכולים להרגיש אכזבה עם ציון של 3 כוכבים בלבד. ב-EuroNCAP מסבירים כי הציון הנמוך נובע בין היתר מבעיית "צלילה" של הנהג - כלומר, בהתנגשות חזיתית האגן של הנהג החליק אל מתחת לחגורת הבטיחות, מה שמחמיר את הפגיעה. בנוסף מציינים בארגון כי מערכת בלימת החירום האוטונומית של ה-i10 מוגבלת יחסית למערכות של רכבים מתחרים. בסעיפי המשנה רשמה היונדאי הקטנה ציונים של 69% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 52% בהגנה על הולכי רגל ו-59% בסעיף מערכות הבטיחות.
.jpg)
בנוסף הודיעו ב-EuroNCAP כי ציוני הריסוק של רנו קפצ'ור, פיג'ו 3008, פיג'ו 508 ופיג'ו 208 יהיו תקפים גם לגרסאות ההיברידיות והחשמליות של אותם דגמים - שנבחנו בשנים קודמות.
פורסם לראשונה ב- 10.12.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות