תערוכת ז'נבה אמנם תיפתח לציבור הרחב רק מחר, אבל כמקובל כבר בימי העיתונות חושפים היצרנים את דגמיהם החדשים - ואחת הבשורות החשובות ביותר עבור השוק הישראלי היא מאזדה CX-30, רכב פנאי חדש בעיצוב דמוי קופה - שיהיה אח קטן ל-CX-5. המכירות באירופה צפויות להתחיל במהלך השנה הקרובה, ולישראל הוא יגיע בסוף שנת 2019.
עיצוב ומידות
מבחינת המימדים החיצוניים, מאזדה CX-30 נמצא בדיוק בין ה-CX-3 ל-CX-5. בהשוואה למתחרים, ה-CX-30 יהיה ארוך ונמוך במעט מטויוטה C-HR, סיאט אטקה וניסאן קשקאי.
העיצוב החיצוני ממשיך את שפת ה"קודו" המוכרת מדגמי מאזדה הנוכחיים ושואל מאפיינים מדגם הקונספט "ויז'ן קופה" שהוצג ב-2017 ומשלב בין רכב פנאי לתצורת קופה.
עיצוב הפנים אסימטרי וממוקד נהג כאשר הקונסולה המרכזית ומסך המולטימדיה פונים כלפי הנהג. בנוסף מציינים במאזדה כי יצרו סביבה מרווחת עם איכות חומרים גבוהה לעומת דגמי מאזדה אחרים. נוסף לכך ישנה אפשרות בחירה בין דיפוני פנים בצבע חום כהה ומושבים בריפוד עור שחור או לבן, לבין דיפון פנים בגוון כחול כהה עם ריפודי בד בצבע שחור או Greige (שילוב בין אפור ובז').
יחידות הנעה
מאזדה CX-30 ישווק עם 3 סוגי מנועים, אך במאזדה לא מסרו בשלב זה נתונים טכניים מלאים. מנוע הדיזל Skyactiv-D בנפח 1.8 ליטר פחות רלוונטי לשוק המקומי, אך שני מנועי הבנזין חשובים יותר. תיבות ההילוכים הינן ידניות או אוטומטיות עם שישה הילוכים.
מנוע הבנזין Skyactiv-G בנפח 2.0 ליטר כולל יכולת כיבוי לשניים מתוך ארבעת הצילינדרים בזמן שיוט לטובת חיסכון בדלק. מנוע בנזין נוסף הוא Skyactiv-X בטכנולוגיה החדשה שהוצגה זה מכבר במאזדה 3 החדשה. למנוע הבנזין מערכת הצתה הפועלת בדומה לזו של מנועי דיזל, וכך מתקבל שילוב בין יכולת העבודה בסל"ד גבוה של מנועי הבנזין לצד תגובה טובה יותר ושיפור צריכת הדלק.
לשני מנועי הבנזין מערכת מיקרו-היברידית המסייעת בהאצות ואף מכבה את המנוע בזמן גלישה. בניגוד למערכות אחרות בשוק בעלות מתח של 48V, במאזדה בחרו במתח קטן יותר של 24 וולט בלבד.
מערכת ההנעה הכפולה ב-CX-30 עברה עדכון והיא פועלת בסנכרון עם מערכת הניהוג הוקטורית של מאזדה, השולטת בחלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי. סנכרון זה אמור לסייע להתנהגות כביש דינאמית ונוחה יותר.
אביזרים ובטיחות
למאזדה CX-30 מערכת מולטימדיה בעלת מסך בגודל 8.8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. התפעול מתבצע באמצעות גלגלת השליטה המוכרת של מאזדה. כמו כן ישנה תאורת לד מלאה עם איתות דינאמי מאחור. מערכת השמע הסטנדרטית בעלת 8 רמקולים, אך ישנה אפשרות שדרוג למערכת Bose בעלת 12 רמקולים.
בתחום הבטיחות ל-CX30 מערכת ניטור להתנהגות הנהג כולל יכולת סריקה וזיהוי האם עיניו עצומות, כמות המצמוצים, כיוון המבט וזווית הראש. אם הנהג אינו מרוכז או נרדם, המערכת תתריע. אם ההתרעות יחזרו על עצמן, המערכת תצמצם את זמני ההתרעה ואף תקצר את זמן התרעת ההתנגשות. נוסף לכך ישנה גם התרעת תנועה חוצה מלפנים, אליה יצורפו כנראה יתר מערכות הבטיחות המקובלות.
לצפייה בכל דגמי מאזדה בישראל
פורסם לראשונה ב- 06.03.19
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות