דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב פנאי חדש: סוזוקי אקרוס

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנת 2018 חתמה סוזוקי על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית הרכב  טויוטה, במסגרתו סוזוקי סייעה לחדירה של טויוטה לשווקי הודו ואפריקה ואילו טויוטה מעניקה לסוזוקי את יכולותיה בתחום ההנעות המתקדמות.

סוזוקי אקרוס

טויוטה כבר זכתה בגרסה אסייתית לסוזוקי בלנו (בשם טויוטה גלנזה) וכעת מציגה סוזוקי את הגרסה שלה לראב 4 הפופולרי. המכירות של הדגם באירופה צפויות להתחיל בסתיו 2020 ואילו לישראל הוא צפוי להגיע במהלך השנה הבאה. המטרה של יצור הדגם תחת המותג סוזוקי היא סיוע למותג הקטן להתמודד עם תקנות זיהום האוויר באירופה - וזו גם הסיבה שבגללה תשווק סוזוקי את הראב 4 רק בגרסת הפלאג-אין הייבריד.

מידות ועיצוב

העיצוב הכללי של סוזוקי אקרוס, הן מבחוץ והן מבפנים, זהה כמעט לחלוטין לזה של טויוטה ראב 4 עם מאפייני המצולעים שנמצאים כמעט בכל מקום. בחזית ישנם מאפיינים המזוהים יותר כסוזוקי עם שבכה קדמית משושה ופנסים צרים. מבפנים תמצאו את סמל סוזוקי במקום זה של טויוטה ולוח מחוונים בעיצוב שונה. האקרוס יוצע ב-6 צבעים חיצוניים: לבן, כסף, שחור, אפור, כחול ואדום.

בהתאם לכך גם המידות של האקרוס PHEV כמעט וזהות לראב 4 היברידי, כאשר אורכו של האקרוס עומד על 463.5 ס"מ (ארוך ב-3.5 ס"מ, לאור שינוי החזית), רוחבו עומד על 185.5 ס"מ (זהה), גובהו עומד על 169 ס"מ (גבוה ב-0.5 ס"מ), ובסיס הגלגלים זהה גם כן ועומד על 269 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 490 ליטרים ומשקלו עומד על 1,940 ק"ג.

סוזוקי אקרוס

מנוע וביצועים

סוזוקי אקרוס ישווק כאמור בגרסת הפלאג-אין הייבריד עם הנעה כפולה העושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים המספק 184.9 כ"ס ומומנט מירבי העומד על 23.1 קג"מ, יחד עם שני מנועים חשמליים, מלפנים בהספק של כ-182 כ"ס ועם מומנט מירבי של 27.5 קג"מ ומאחור בהספק של 54.3 כ"ס ועם מומנט מירבי של 12.3 קג"מ. המהירות המקסימלית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

בסוזוקי לא פרסמו את נתון ההספק המשולב אך מאחר ומדובר ביחידת ההנעה של הראב 4 ההיברידי-נטען ניתן להניח כי מדובר בהספק משולב של 306 כ"ס.

סוזוקי אקרוס

לאקרוס סוללת ליתיום-יון בגודל 18.1 קווט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 75 ק"מ, לעומת 60 ק"מ בראב 4.

לאקרוס מערכת הנעה כפולה, בדומה לזו של הראב 4 כמובן, הנעזרת במנוע החשמלי האחורי הנמצא על הסרן עצמו, ומסוגלת לנתב אליו עד 80% מהכוח. יתרון נוסף של המנוע האחורי בנוסף להעברת כוח ישירה יותר הוא  מצב "שביל" המפעיל בלימה בגלגל מסתחרר ומעביר את הכוח אל הגלגל בעל האחיזה העדיפה, בדומה לפעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה.

כמו כן ישנו בורר מצבי נהיגה המאפשר נסיעה על חשמל בלבד, מצב היברידי ומצב טעינת סוללה, זאת לצד אפשרות בחירה בין מצב נסיעה רגיל, חסכוני וספורטיבי.

סוזוקי אקרוס

אבזור ובטיחות

סוזוקי אקרוס החדש יציע אבזור מגוון הכולל למשל תאורת לד מלאה וחישוקי 19 אינץ', אך החדשות החשובות הן שרכב הפנאי החדש של סוזוקי זוכה למערך בטיחות מרשים הכולל בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת בכל מהירות ועד לעצירה מוחלטת, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה