הנמכרת ביותר באירופה - רנו זואי. מדובר במכונית סופר מיני הנטענת מעמדה ביתית, ומציגה טווח נסיעה מוצהר של 240 קילומטרים. על פי אנשי היבואנית, בניסויים שנערכו בארץ השיגה המכונית טווח של 150 ק"מ.
הזואי היא למעשה אחות של הקליאו, אך תוכננה במקור כמכונית חשמלית - מה שאומר שהסוללה נפרשת לאורך רצפת הרכב לטובת הנמכת מרכז הכובד, ותא המטען נותר שימושי ומציע נפח מכובד של 338 ליטרים.
של הזואי גדולים ביחס למקובל בקטגוריית הסופר מיני: האורך שלה הוא 408.5 ס"מ, שהם 2 ס"מ יותר מהקליאו ו-13 ס"מ יותר מטויוטה יאריס; בסיס הגלגלים ארוך גם כן עם 258.8 ס"מ (כמו הקליאו, 11 ס"מ יותר מפולקסווגן פולו), רוחב המכונית הוא 173 ס"מ ולגובה היא מתמתחת ל-156.2 ס"מ - נתון חריג ביחס לקטגוריה, ואפילו גבוה יותר מרכבי פנאי כמו קיה נירו ואודי Q2. המשקל העצמי גבוה מאוד בשל הסוללות: 1546 ק"ג, חצי טון יותר מטויוטה יאריס ופולקסווגן פולו.
המנוע החשמלי של רנו זואי מייצר הספק של 88 כ"ס בטווח שבין 3,000 ל-11,300 סל"ד, אך נתון המומנט גבוה מאוד עם 22.4 קג"מ שמתקבלים כבר ב-250 סל"ד. תיבת ההילוכים כוללת הילוך יחיד, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 13.5 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-135 קמ"ש.
רשימת האבזור של רנו זואי כוללת בין היתר בקרת אקלים, כרטיס התנעה, מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס, חיישני חניה, גשם ותאורה, בקרת שיוט וחישוקי "16 קלים. בסעיף הבטיחות מציעה הזואי 4 כריות אוויר, ללא מערכות בטיחות מתקדמות.
הלקוחות יקבלו עם הרכב גם עמדת טעינה ביתית, ויוכלו לטעון את הסוללה באחת מתוך 40 עמדות של חברת ג'ינרג'י שפזורות ברחבי הארץ (בעיקר בגוש דן). במהלך השנה הקרובה צפויה החברה להקים 40 עמדות נוספות.
זמן הטעינה של הזואי קצר ביחס למקובל במכוניות חשמליות. עמדת טעינה סטנדרטית מסוגלת לטעון 80% מהסוללה בתוך שעה בלבד. עם זאת, ישנן גם עמדות שמסוגלות לספק טעינה במהירות כפולה מכך - אך אלו לא הגיעו לישראל. גם הסוללה החדשה שהציגה רנו לאחרונה, עם טווח מוצהר של 400 קילומטר, לא הגיעה לישראל - אך היבואנית ציינה כי יש היתכנות לשיווק של גרסה כזו במקביל, במחיר שיהיה יקר בעשרות אלפי שקלים מזה של הזואי הרגילה.
ומה לגבי המחיר, באמת? לא זול. רנו זואי תעלה לצרכן 131,990 שקלים, כולל עמדת טעינה. זהו מחיר הגבוה בכ-30% ביחס למכוניות סופר מיני רגילות, וזה מפתיע במיוחד בהתחשב בעובדה שהזואי נהנית מהטבת מס משמעותית במיוחד - מס הקניה על רכב חשמלי עומד בישראל על 10% בלבד, לעומת 83% במכוניות רגילות.
היבואנית תעניק ללקוחות אחריות של 5 שנים על הסוללה והמערכת החשמלית, ו-3 שנים על יתר מכלולי הרכב. עלות החלפת הסוללה לאחר תקופת האחריות נאמדת בכ-30 אלף שקלים.
לדגמי רנו בישראל -
רנו
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות