של טווינגו, בתערוכת ז'נבה בתחילת 2014. 3 שנים שבהן המותג הצרפתי נאלץ להתמודד בשוק המכוניות הקטנות עם רנו קליאו בלבד, מכונית שעולה בגרסה האוטומטית מעל 100 אלף שקלים - ולצפות מהצד בחגיגת המכירות של קיה פיקנטו, יונדאי i10, סיאט איביזה ופיג'ו 208 בגזרת המחיר של 80 אלף שקלים.
הבוקר (ד') הציגה היבואנית קרסו את הטווינגו החדשה לראשונה בישראל, עם מחירים שאמורים למקם אותה בלב הגזרה החמה ביותר של המכוניות הקטנות - ועם עיצוב שובה לב, שאמור למשוך לקוחות גם מ
.
רנו טווינגו, כאמור, מבוססת לחלוטין על סמארט פורפור -
גרסת 4 המושבים של הסמארט הקטנטנה. השתיים הן פרי פיתוח משותף של רנו ומרצדס, ומיוצרות יחד במפעל בסלובניה. כמו לסמארט, גם לטווינגו מנוע אחורי והנעה אחורית, מה שמאפשר למכונית להשיג רדיוס סיבוב מצוין של 8.6 מטר - לעומת 9.3 מטר בפיאט 500 או 9.8 מטר בקיה פיקנטו. תא המטען ממוקם בחלק האחורי של הרכב, מעל המנוע, ואילו מלפנים אין תא אחסון - אלא חלל תפעולי למצבר, נוזל קירור ונוזל ניקוי השמשות. כדי לבדוק שמן מנוע יש צורך בפירוק של דופן תא המטען התחתונה ופתיחת 6 ברגי פלסטיק...
המימדים של רנו טווינגו חריגים למדי ביחס למה שמקובל בסגמנט המיני. האורך הכללי של הרכב הוא 359.5 ס"מ, בדיוק כמו הפיקנטו, אך בסיס הגלגלים ארוך בהרבה ועומד על 249.2 ס"מ - ארוך ב-7 ס"מ מזה של סוזוקי סלריו וב-15 ס"מ מזה של טויוטה אייגו, למשל. עם זאת, למרות בסיס הגלגלים החריג הטווינגו צפופה במושב האחורי. מימד הגובה של הטווינגו חריג גם הוא עם 155.4 ס"מ, גבוה מכל רכב אחר בקטגוריה וגם גבוה יותר מרכבי פנאי כמו קיה נירו או אודי Q2.
את הטווינגו ניתן לקבל בישראל עם
שתי מערכות הנעה שונות. הגרסה הידנית משודכת למנוע בנפח 1,000 סמ"ק עם 70 כ"ס, והיבואנית מעריכה כי גרסה זו תתפוס בסך הכל 5% מנפח המכירות. הגרסה שתהיה פופולארית יותר מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 900 סמ"ק, אותו אחד שמשווק בקליאו, ואליו משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים - היחידה בסגמנט. גרסה זו מציגה ביצועים מצוינים עם תאוצה של 10.8 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר.
רנו טווינגו תשווק בישראל ב-4 רמות גימור, כולן ללא מערכת מולטימדיה - אך עם חלופה מקורית בדמותה של אפליקציית סמארטפון קלה לתפעול בנהיגה, שכוללת דיבורית בלוטות', מחשב דרך המסתנכרן למערכות הרכב, הזרמת מדיה מהסמארטפון והפעלת ניווט דרך Waze. כדי לפשט את ההפעלה, היבואנית תעניק לרוכשים מחזיק יעודי לסמארטפון שמתמקם במרכז הדשבורד.
הגרסה הידנית תוצע אך ורק בגרסת ה-Life הבסיסית, שכוללת בקרת שיוט, מערכת שמע עם שליטה מההגה וחיבורי AUX ו-USB, דיבורית בלוטות', 2 חלונות חשמל ו-4 כריות אוויר.
הגרסה האוטומטית תוצע
ב-3 רמות גימור נוספות. גרסת ה-ZEN כוללת את כל המפרט שקיים ב-Life, ובנוסף גם בקרת סטיה מנתיב, חיישני חניה, כוונון גובה להגה ולמושב הנהג, ריפודים שונים, חישוקים קלים בקוטר "15 וצביעה חיצונית שונה. גרסת ה-Dynamique כוללת, בנוסף למפרט של ה-ZEN, גם חבילת צביעה פנימית בגווני לבן, אדום או תכלת, הגה מצופה עור, תאי אחסון נוספים ועוד.
הגרסה הבכירה תיקרא בשם Intense והיא כוללת את כל האמור לעיל ובנוסף גם גג בד עם פתיחה חשמלית, חישוקי "16 ופנסי ערפל קדמיים.
המחירים:רנו טווינגו 1.0 ידני Life תעלה 64,990 שקל
רנו טווינגו 0.9 אוט' ZEN תעלה 74,990 שקל
רנו טווינגו 0.9 אוט' Dynamique תעלה 78,990 שקל
רנו טווינגו 0.9 אוט' Intense תעלה 86,990 שקל
ענת מילוסלבסקי כחלון, מנהלת מותג רנו בישראל, אמרה במסגרת ההשקה כי העיכוב בהגעת הטווינגו לישראל נבע ממדיניות של היצרן המכתיבה צמצום היצע הדגמים בשווקים השונים והתמקדות בכל שוק בדגמים הרלוונטיים ביותר. המלאי שהוקצה לשוק הישראלי לשנת 2016 עומד על 600 מכוניות, והיבואנית מעריכה כי כולן יימכרו. בהמשך מתוכננת להגיע גם גרסת ה-GT הספורטיבית של רנו טווינגו.
לקראת אמצע השנה צפויה רנו להשיק גם את משפחת המגאן החדשה, שכוללת גם את גרסת הסדאן מחליפת הפלואנס - שנה לאחר ההשקה באירופה. המיניוואן רנו אספאס לא יגיע לישראל, וכך גם לגבי רנו קולאוס החדש שלא יקבל גרסת 7 מושבים ולכן לא יתאים לדרישות השוק המקומי. מו"מ מתנהל בימים אלו בין היבואנית ליצרן לגבי דגמי הסניק, הגרנד סניק ומכונית המנהלים רנו טליסמן, ויש כוונה לשווקם בישראל - טרם ידוע מתי. מתיחת הפנים של רנו קליאו כבר החלה להימכר בישראל, בעיקר בגרסאות הסטיישן, והמלאי כולו יחודש במהלך החודשיים הקרובים. ייתכן ותגיע גם רנו זואי החשמלית במהלך 2017, מה שעשוי לשקם את תדמית המותג בתחום החשמלי לאחר קריסתה של בטר פלייס.
לדגמי רנו בישראל -
רנו פורסם לראשונה ב- 14.12.16
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות