רנו קנגו, המסחרית הותיקה והפופולארית של רנו, מקבלת גרסה חדשה וחשובה במיוחד - עם מנוע דיזל ותיבת הילוכים אוטומטית. עד כה שווקה הקנגו רק בגרסאות בנזין אוטומטיות (עם מנוע 1.2 ליטר טורבו, ובעבר עם מנוע 1.6 ליטר רגיל) וכן בגרסאות דיזל ידניות. כעת, למעשה, יהיו 3 גרסאות עיקריות לקנגו: 1.2 ליטר טורבו-בנזין אוטומטית, 1.5 ליטר טורבו-דיזל אוטומטית - שתיהן עם מרכב קצר - או גרסת 1.5 ליטר טורבו-דיזל ידנית עם מרכב ארוך.
מנוע הדיזל של רנו קנגו הוא אותו מנוע שמוכר מדגמים רבים אחרים של רנו ודאצ'יה. מדובר במנוע בנפח 1,461 סמ"ק, עם הספק של 90 כ"ס ב-4,000 סל"ד ועם מומנט של 22.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 יחסי העברה.
הגרסה הזו תהיה חלשה במעט מגרסת הבנזין, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 14.9 שניות ורושמת מהירות מרבית של 160 קמ"ש (לעומת 11.7 שניות ו-172 קמ"ש בבנזין). מנגד, גרסת הדיזל רושמת צריכת דלק ממוצעת של 20.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן, זאת לעומת 15.6 ק"מ לליטר בבנזין.
בגרסת הדיזל הארוכה, שמגיעה עם תיבה ידנית בלבד, הנתונים טובים יותר: ההספק הוא 110 כ"ס ולא 90, המומנט גבוה ב-4 קג"מ ובהתאם ישנו שיפור בנתוני הביצועים ובצריכת הדלק.
הקנגו דיזל האוטומטית כבדה בכ-75 ק"ג לעומת גרסת הבנזין, ומשקל ההעמסה שלה נמוך ב-45 ק"ג - ועומד על 510 ק"ג בסך הכל. עם זאת, כושר הגרירה שלה מעולה ומגיע ל-1,350 ק"ג, שהם 300 ק"ג יותר מגרסת הדיזל הידנית הארוכה. בגרסת הבנזין לא ניתן לגרור כלל.
מבחינת האבזור אין שינויים: הקנגו הקצרה מגיעה עם מחשב דרך בסיסי, מערכת שמע סטנדרטית, דיבורית בלוטות' ו-6 כריות אוויר. הדיזל האוטומטית מוסיפה גם כוונון גובה למושב הנהג, ואילו הידנית המוארכת כוללת גם פריטים כמו בקרת שיוט, חיישני חניה ותאורה, מראות צד בקיפול חשמלי ועוד. עם זאת, היא מצוידת ב-4 כריות אוויר בלבד.
כאמור, מחירה של רנו קנגו בגרסת הדיזל האוטומטית יעמוד על 144,900 שקל, זהה למחירה של גרסת הדיזל הידנית והארוכה - וגבוה באלפים בודדים ממחירה של גרסת הדיזל הידנית ששווקה עד כה. זהו מחיר כמעט זהה למחירה של סיטרואן ברלינגו בגרסת הדיזל האוטומטית, אך הברלינגו מגיעה עם תיבת מצמד יחיד. פולקסווגן קאדי בגרסת דיזל אוטומטית עולה כ-20,000 שקל יותר.
לדגמי רנו בישראל - רנו
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות