דור חדש ושמיני במספר של שברולט קורבט, מכונית הספורט האיקונית, יוצא לאוויר העולם 6.5 שנים מאז הצגת הדור הקודם. רכב הספורט הבכיר של היצרן האמריקאי מלווה אותנו כמעט ברציפות משנת 1953, כאשר בדור החדש שברולט הלכו צעד נוסף קדימה עם מנוע מרכזי בפעם הראשונה - אלמנט שמוכר מדגמי פורשה, למבורגיני ופרארי.
הקורבט החדשה עושה שימוש במנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים. המנוע מספק כ-501 כ"ס ב-6,450 סל"ד ונתון המומנט המירבי עומד על 64.9 קג"מ הזמינים מ-5,150 סל"ד. המנוע משודך, בפעם הראשונה, לתיבה כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים. ההאצה ל-60 מייל/שעה היא הטובה בהיסטוריית דגמי הקורבט ואורכת פחות מ-3 שניות (עם חבילת Z51).
למנוע עוקת שמן יבשה המסוגלת להמשיך ולשמן את חלקי המנוע גם תחת כוחות G גדולים ובנוסף מקררת את הבוכנות באמצעות מערכת ריסוס שמן.
הבלמים, בקוטר 321 מ"מ מלפנים ו-339 מ"מ מאחור, מצוידים בקליפרים 4 בוכנות. לקורבט צמיגי מישלין פיילוט ספורט במידה 245/35 מלפנים העוטפים חישוקי 19 אינץ' ומאחור ישנם צמיגים במידה 305/30 על חישוקי 20 אינץ'.
הקורבט החדשה תציע מתלים מגנטיים, כאשר ניתן להגביה את חלקו הקדמי של הרכב עד 40 מ"מ בתוך 2.8 שניות ואף לשמור זאת בזיכרון. על מערכת ההיגוי אחראיות חברותBosch ו-ZF הגרמניות.
המעבר למנוע אחורי-מרכזי יצר חלוקת משקל טובה יותר בין החלק הקדמי והאחורי, ויחד עם מיקום תא הנהג קרוב לסרן הקדמי מבטיחים בשברולט התנהגות משופרת. זו אמורה להיות מושגת גם על ידי דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וספויילר קדמי ואחורי המספקים מעל 180 ק"ג של כוח הצמדה.
חבילת הביצועים Z51 תציע אפשרות כוונון למתלים, מערכת קירור משופרת, דיסקיות בלימה משודרגות במידה של 345 ו-350 מ"מ (מלפנים ומאחור בהתאמה) עם קליפר הנושא את שם החבילה ופתחי אוורור, צמיגים משודרגים (פיילוט ספורט 4S) ומערכת פליטה ספורטיבית.
מידות ועיצוב
שברולט קורבט החדשה מציגה צמיחה במימדים ופרופורציות דינאמיות שקשה לפספס. אורכה עומד על 463 ס"מ (ארוכה ב-13.7 ס"מ מקודמתה), רוחבה עומד על 193.4 ס"מ (רחבה ב-5.7 ס"מ), הגובה עומד על 123.4 ס"מ (נמוכה ב-0.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים הוא 272.2 ס"מ (ארוך ב-1.2 ס"מ). משקלה של הקורבט החדשה עומד על 1,530 ק"ג בלבד ואילו תא המטען מציג נפח שימושי למדי של 356 ליטרים.
מבחינת העיצוב מדובר במהפכה של ממש, עד כדי נטישת הקו האיקוני של הקורבט. כך למשל בשברולט דאגו להסתיר את ידיות הפתיחה של הדלתות, אך לא ניתן לפספס את כונסי האוויר הענקיים בצידי הרכב ו-4 פתחי המפלט (הפעם בתצורה שגרתית יותר עם שניים בכל צד). לקורבט החדשה 12 צבעים, מתוכם 3 חדשים לגמרי.
עיצוב הפנים עוטף את הנהג עם מסך מולטימדיה הפונה בזווית חדה ופקדי בקרת אקלים המסודרים על הגשר המפריד בין הנהג לנוסע. מול הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 12 אינץ' והגה שטוח בחלקו העליון והתחתון. הקורבט תציע 3 סוגי מושבים ובנוסף ישנם 6 צבעים שונים לעיצוב הפנים, 3 צבעים לתפירה ולא פחות מ-6 צבעים לחגורות הבטיחות.
אביזרים
לשברולט קורבט החדשה אבזור עשיר הכולל מושבים חשמליים עם זכרונות, גלגל הגה מחומם, התרעת לחץ אוויר גבוה בצמיגים, שתי מערכות שמע מבית Bose עם 10 או 14 רמקולים, מערכת מולטימדיה עם תצוגה משופרת ותפעול קולי ועוד.
מיבואנית שברולט בישראל, UMI, נמסר כי לראשונה אי פעם נבחנת האפשרות לייבוא סדיר של שברולט קורבט.
לדגמי שברולט בישראל – שברולט
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות