מנוע ה-V8 נשמר, ולצידו מצטרף מנוע חשמלי שיהפוך את הקורבט E-Ray למהירה בהיסטוריה של הדגם. מתי בישראל?
מאת: ניר בן זקןבקצרה:- גרסת E-Ray חדשה מצטרפת להיצע הקורבט- ההנעה כפולה וההספק מטפס ל-655 כ"ס- סוללות זעירות לא צפויות לאפשר יכולת חשמלית גבוההב
פורסם 18.01.23
מאת ניר בן זקן
בקצרה:
- גרסת E-Ray חדשה מצטרפת להיצע הקורבט
- ההנעה כפולה וההספק מטפס ל-655 כ"ס
- סוללות זעירות לא צפויות לאפשר יכולת חשמלית גבוהה
בשברולט בחרו לציין את חגיגות 70 השנים לקורבט עם גרסה חדשה, המהירה בתולדות הדגם - וכן, היא גם היברידית. מדובר עדיין בדור השמיני, ה- ה-C8 סטינגריי, שלמרות הבטחות חוזרות ונשנות מצידה של היבואנית עדיין לא הגיע לישראל. האם הפעם זה יקרה? ביבואנית עדיין שוקלים את העניין, יבואנים מקבילים ודאי יהיו זריזים יותר.
הקורבט ההיברידית עדיין מצוידת במנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר (LT2), עם הספק של 495 כ"ס, תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים והנעה אחורית. אליו מצטרף מנוע חשמלי מלפנים שמעביר 160 כ"ס לגלגלים הקדמיים ובכך מתקבלת גם קורבט כפולת הנעה ראשונה בהיסטוריה. התפוקה המשולבת עומדת על 655 כ"ס, הזינוק ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) אורך 2.5 שניות, 0.4 שניות פחות מהסטינגריי.
לבורר הנהיגה נוסף מצב Stealth (חמקן) המאפשר נסיעה חשמלית בלבד אך עד מהירות של כ-70 קמ"ש ולמרחק צנוע מאוד - פועל יוצא של סוללת 1.9 קוט"ש - אותו לא חושפת היצרנית. מדוע לא סוללות גדולות יותר? כדי לשמור על עליית משקל הכרחית אך מוגבלת של כ-200 ק"ג בהשוואה לסטינגריי. גם גודלו של המנוע החשמלי צנוע במטרה לשמר נפח תא מטען זהה לגרסה הרגילה (355 ליטר).
ה-E-Ray מקבלת כציוד תקני מערכות מכאניות מה-Z06 הקיצונית, לרבות בולמי זעזועים אדפטיביים ובלמים קרמיים (398 מ"מ ושש בוכנות מלפנים, 391 מ"מ וארבע בוכנות מאחור). בדומה לגרסת הקצה, גם כאן מפסק הסרנים מורחב (ב-3.7 ס"מ מלפנים וב-9.3 ס"מ מאחור) לעומת הסטינגריי, וצמיגי המישלין פיילוט ספורט 4S רחבים יותר מגרסת הבסיס (275/30 מלפנים, 345/25 מאחור). כמו שאר הגרסאות, גם היא תוצע במרכב קופה עם גג קשיח פריק ידנית או קבריולה עם גג נפתח חשמלית.