אחרי שהדגמים הספורטיביים של יונדאי הושקו עם תיבות הילוכים ידניות בלבד, מצטרפת בימים אלו תיבה אוטומטית חדשה שתאפשר ליצרנית לפנות לקהלים נוספים. בשלב זה הוצגה התיבה בדגם הולוסטר N, שיתחיל להימכר בקרוב עם התיבה החדשה בדרום קוריאה ובהמשך גם בארה"ב, ובהמשך תגיע התיבה גם ליונדאי i30N הקומפקטית שמשווקת גם בישראל. התיבה החדשה צפויה לשפר משמעותית את סיכויי ההצלחה של הדגם אצלנו, שכן כמעט כל הקומפקטיות הספורטיביות שנמכרו בישראל בשנים האחרונות צוידו בתיבה אוטומטית - שעד כה לא הוצעה ביונדאי.
התיבה החדשה, רובוטית כפולת מצמדים עם 8 הילוכים, מקבלת את הכינוי N DCT. שלא כמו התיבה כפולת המצמדים המוכרת של יונדאי, שמצוידת ב-6 או 7 הילוכים ובמצמדים יבשים, בתיבה החדשה ישנם מצמדים רטובים שמאפשרים קירור טוב יותר ומתאימים להתמודדות עם מומנט גבוה יותר. בהתאם משפרת התיבה החדשה את ביצועי הולוסטר בגרסת ה-275 כ"ס ומקצרת את התאוצה ל-100 קמ"ש בחצי שניה - כך שהנתון העדכני עומד על 5.6 שניות בלבד. סביר להניח ששיפור דומה יושג גם ב-i30N.
התיבה תגיע יחד עם פיצ'רים "מעולמות הגיימינג", כך על פי יונדאי. פונקציית N Grin Shift כוללת כפתור גדישת יתר שימוקם על ההגה יאפשר שיפור של המומנט למשך 20 שניות מ-36 ל-38.5 קג"מ. פונקציית N Power Shift תיכנס לפעולה בתאוצה חזקה של 90% מהמצערת לפחות, ותעלה הילוכים בתזמון מדויק יותר על מנת לשמר את המנוע בתחום היעיל שלו. פונקציית N Track Shift תזהה מצב אדיאלי לנהיגה ספורטיבית ותבצע החלפות הילוכים בתזמון שיעניק לנהג תחושה של "נהיגת מירוצים".
בנוסף תציע התיבה תפעול ידני מלא ממנופים שיותקנו מאחורי ההגה, מצב "גז ביניים" בהחלפות הילוכים, בלימת מנוע בירידות והחלפות הילוכים מאוחרות יותר בנהיגה על מסלול המירוצים. כל הפונקציות ישלטו מתוך מסך המולטימדיה, שצפוי לעבור שדרוג במסגרת מתיחת הפנים הקרובה של ה-i30N - מתיחה שכבר בוצעה בדגם הרגיל אך טרם הגיעה לישראל.
בנוסף לתיבה החדשה, מציעה הולוסטר N גם מושבי ספורט חדשים עם משקל נמוך ב-2 ק"ג מהמושבים הרגילים, תמיכת גוף משופרת בעיקולים, ריפוד עור משולב אלקנטרה ולוגו N מואר שיוטבע במשענת המושב. ייתכן וגם מושבים אלו יוצעו ב-i30N.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות