תערוכת הרכב של לוס אנג'לס, יחד עם תערוכת דטרויט, היא המגרש הביתי של יצרניות הרכב האמריקאיות. אבל לצידם של הקרייזלרים, המוסטנגים והקדילאקים, נחשפו בתערוכה עוד כמה דגמים מעניינים של יצרניות אירופאיות ואחרות - בעיקר דגמים שרלוונטיים לשווקים בארה"ב.
אם בתערוכת פריז האירופאית הדגש היה על מכוניות "עממיות" כמו יונדאי i20 וסקודה פאביה, תערוכת לוס אנג'לס מעניקה את ההזדמנות להתרשם מהקרם דה-לה-קרם של תעשיית הרכב. אתם מוזמנים להצטרף אלינו ולחלום על מוסטנג שרירית, קדילאק מפלצתית, בנטלי מוחצנת או אודי עם הנעת מימן.
- המכונית הזו אמורה לרמז על ספינת הדגל העתידית של אודי, שיכול מאוד להיות שתיקרא בשם אודי A9, או שאולי זו תהיה ה-A8 הבאה. העיצוב הוא בסגנון סדאן-קופה, והמימדים דומים לאלו של מרצדס S קלאס קופה. מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת V8 בנפח 4.0 ליטרים, שמייצרת הספק של 605 כ"ס. מישהו מעוניין להזמין?
- זו לא עוד אודי E-Tron חשמלית. מדובר ב-H-Tron, שם הקוד של אודי למכונית עם הנעת תא-דלק. דווקא הביצועים שלה לא מרשימים במיוחד, אך אל דאגה - עד שנראה אותה על הכביש, יקח עוד זמן, והיכולות מן הסתם ישתפרו.
- מדובר במהדורה מוגבלת של מכונית העל R8. עם מנוע 5,200 סמ"ק בהספק של 570 כ"ס, ועם משקל שהופחת בזכות שימוש נרחב בקרבון, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות בלבד, מה שהופך אותה ל-R8 המהירה ביותר אי פעם. רק 60 יחידות ייוצרו מהגרסה הזו.
ב.מ.וו X5 M - אם עד עכשיו הסתפקנו בגרסת על חלשלושה, שנקראה X5 M50D וידעה לייצר רק 381 כ"ס, באה ב.מ.וו ומציגה את הדבר האמיתי: גרסת M לב.מ.וו X5. הגרסה הקיצונית הזו מצוידת במנוע בנפח 4.4 ליטר בהספק של 575 כ"ס, המומנט עומד על לא פחות מ-75 קג"מ, ולמרות משקל של 2.3 טונות - התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות בלבד. גם בעיצוב יש כמה שינויים קטנים ביחס ל-X5 הרגילה, אבל זה כבר באמת לא משנה.
ב.מ.וו X6 M - אותו טירוף באריזת קופה.
בנטלי גרנד קונברטיבל - אם אתם מאוד מאוד עשירים, וכבר קניתם כל מה שאנשים מסוגכם נוהגים לקנות, בנטלי חושבת שתוכלו לספק קצת את יצר הבזבוז עם עוד רכישה אחת קטנה: בנטלי גרנד קונברטיבל, מכונית יוקרתית פתוחה, שכרגע מוגדרת כרכב לתצוגה בלבד "שנועד לבחון את תגובת הלקוחות". המנוע הוא V8 טווין טורבו בנפח 6.7 ליטר, וההספק הוא 537 כ"ס. המחיר טרם נחשף.
וולוו V60 קרוס קאנטרי - חזרה לקרקע המציאות עם גרסת פנאי מוגבהת למכונית הסטיישן-מנהלים של וולוו. מדובר במוצר מתבקש עבור לקוחותיה האופיניים של וולוו, שמחפשים שימושיות גבוהה לצד יכולת נסיעה באיזורים מושלגים. ספק אם היא תגיע לישראל.
טויוטה מיראי - עוד מכונית קונספט, אך הפעם העניין הוא לא העיצוב - אלא יחידת ההנעה, שמבוססת על תא דלק (מימן). טווח הנסיעה עומד על 500 ק"מ, ההספק עומד על 134 כ"ס, והמימדים מכובדים ביחס למכונית משפחתית. הייצור צפוי להתחיל כבר בשנה הבאה.
יגואר F-Type Awd - מכונית הרודסטר הפרועה של יגואר, בגרסה שמותאמת לנהגים העשירים והלא-מאוד-קיצוניים של ארה"ב. הנעה כפולה במקום הנעה אחורית אמורה למתן את התנהגות הכביש ולהעניק יותר אחיזה. לצידה של כפולת ההנעה, הוצגה בתערוכה גם יגואר F-Type עם תיבת הילוכים ידנית.
לקסוס LF-C2 קונספט - גם זו מכונית תצוגה, שבמקרה הזה מזכירה את מכונית הקופה לקסוס RC ומביאה לקיצוניות את העיצוב המזוהה עם לקסוס בעל הקווים החדים והזוויתיים. מהתמונות ניתן להסיק שהמכונית בהחלט קרובה לייצור סדרתי.
מאזדה CX3 - ג'יפון חדש שיתחרה בניסאן ג'וק ודומיו, וצפוי להיות להיט מכירות היסטרי בישראל. הפרסומים מארה"ב מתמקדים כרגע בשני מנועי בנזין בנפח 2.0 ליטר, אך לא נופתע אם אלינו הוא יגיע עם מנוע קטן יותר בנפח 1.5 ליטר. המימדים צנועים ביחס לקטגוריה.
מאזדה CX5 - מתיחת פנים קלילה עברה על הג'יפון הקומפקטי של מאזדה. עיקר השינויים מתמקדים בפרטי עיצוב קטנים בחוץ ובפנים, ובשיפור של איכות הנסיעה שהושג באמצעות שדרוג של מערכת המתלים וחומרי בידוד הרעשים.
מאזדה 6 - גם מכונית המנהלים עברה מקצה שינויים קצר, כאשר בנוסף לפרטי העיצוב החיצוניים קיבל תא הנוסעים שדרוג משמעותי יותר, בדומה למאזדה 3. גם כאן הושם דגש על נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים.
מיצובישי XR-PHEV קונספט - עדכון נוסף למכונית הקונספט של מיצובישי, שמרמזת על מחליפת ה-ASX. מדובר יהיה בג'יפון קטן, והביטוי PHEV מצביע על יחידת ההנעה שפגשנו באאוטלנדר- היברידית-נטענת, עם הנעה לכל הגלגלים.
מרצדס-מייבאך S - המותג מייבאך נכנס הפעם תחת כנפיה של מרצדס באופן רשמי. מכונית הפאר האוליגרכית תהיה ארוכה מה-S קלאס בכ-20 ס"מ, והשיפורים ביחס ל-S מתמקדים גם בתחומי הפינוק והנוחות. ספינת התענוגות הזו מכוונת בעיקר לנוסע מאחור, שהוא כנראה יהיה הבעלים של הרכב. היצע המנועים יכלול את היחידות המוכרות של דגמי ה-S קלאס.
פולקסווגן גולף R סטיישן - אם סקודה אוקטביה RS מספקת את הצרכים המשפחתיים שלכם אבל לא עונה על הצורך במהירות (באנגלית הביטוי הזה נשמע יותר טוב), קבלו את גרסת ה-R של פולקסווגן גולף סטיישן. הספק של כמעט 300 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות והנעה כפולה הופכים אותה ליצרנית אקשן לא רעה בכלל, ותא מטען של 605 ליטר אומר שתוכלו להשתולל כל הדרך לצימר בצפון עם המשפחה והציוד.
פורד אקספלורר - רכב הפנאי המגודל של פורד עובר מתיחת פנים, אך הוא לא מקבל את הפרצוף החדש של דגמי פורד (זה שמזכיר את אסטון מרטין). במקום זאת מציג האקספלורר פרצוף רבוע ורציני שמזכיר מכוניות שרירים אמריקאיות, ושפע של טכנולוגיות מתקדמות. מתחת למכסה המנוע נמצאת יחידת 4 צילינדרים מסדרת האקובוסט של פורד (2.3 ליטר, 270 כ"ס) ובתוך תא הנוסעים נרשם שיפור משמעותי בממשקים.
פורד מוסטנג שלבי GT350 - כמו כל מוסטנג, מדובר במכונית עם היסטוריה. אך שלא כמו כל מוסטנג, כאן ישנה מחווה לדגם עם משמעות מיוחדת - ה-GT350 של שנת 1965, שהפכה את המוסטנג לשם דבר בתחומה. עם מנוע אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר מייצרת השלבי הספק של 500 כ"ס, ובניגוד לשלבי ההיא - בפורד מבטיחים התנהגות כביש שתקסום גם לחובבי הפיתולים.
קדילאק ATS-V - אחרי שקדילאק ATS נתנה בראש לב.מ.וו סדרה 3 ופגעה בתחום החשוב ביותר של האלילה הגרמנית - התנהגות הכביש, מגיעה ה-ATS-V ומציבה במרכז הכוונת את ב.מ.וו M3. מנוע 3.6 ליטר עם שני מגדשי טורבו מייצר הספק של 455 כ"ס, ומעורר הרבה תיאבון לקראת מבחן מעמיק של התנהגות הכביש.
קדילאק ATS-V קופה - אותו דבר, רק עם פחות דלתות ובתחרות ישירה לב.מ.וו M4.
קרייזלר 300 - המכונית אולי עם המראה הכי אמריקאי שיש, יוצאת בדור חדש ואמריקאי עוד יותר. מבלי להתחנף לאירופאים עם גרסאות במיתוג של לנצ'יה ומנועי דיזל כפי שהיה בדור היוצא, קרייזלר 300 החדשה תשתמש בשני מנועים אמריקאיים טהורים: האחד בנפח 3.6 ליטר בתצורת V6 (הספק של 292 כ"ס) והשני בנפח מפלצתי של 5.7 ליטר בתצורת V8 (הספק של 363 כ"ס), כאילו לא היה משבר נפט מעולם.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות